A Ferrari eddig egyértelműen a 2019-es Forma-1-es legnagyobb csalódása, az olasz csapat remekelt a téli teszteken, a de a versenyhétvégéken minden elvárást alulmúlóan szerepelt, és úgy tűnik, Monacóban sem versenyképesek igazán.

A technikai igazgatóból az idei évre csapatfőnökké előléptetett Mattia Binotto Monte-Carlóban elismerte, hogy a csalódást keltő a teljesítményük megtépázta a Scuderia önbizalmát és morálját:

„Igen, azt mondhatom, hogy a tesztek idején egyértelműen jobban bíztunk a teljesítményünkben, mint most. Ha megnézzük az eredménytáblát, látható, hogy sok-sok pontot kellene behoznunk. De a cél továbbra is ugyanaz: futamról futamra optimizálnunk kell az autót, ki kell ismernünk az alapkoncepciót és ki kell aknáznunk a fejlesztési potenciált. Csapatként minden egyes nap fejlődnünk kell. Csak ezzel kell foglalkoznunk, aztán a végén majd számolgatunk.”

Binotto ezután hosszasan magyarázta, hogy az idei gumik mások, a megfelelő működési tartományba való juttatásuk egyelőre komoly kihívás számukra, és végső soron a leszorítóerőn múlik minden, ám azt sem lehet csak növelni, figyelni kell a balanszra, így nem egyszerű a helyzetük.

Egyesek szerint a Ferrari küszködésébe belejátszik, hogy a csapatfőnökké kinevezett Binottóra túl nagy munkateher hárul, így a technikai oldalra már nem tud rendesen koncentrálni. Az olasz csapatnál fontolgatják, hogy technikai főnökként visszahívják a Maranellóból a fiókcsapat Alfa Romeóhoz távozott Simone Restát.

F1: A Ferrari visszaveszi az Alfától a technikai főnököt? 1

„Mindig igyekszünk tovább erősíteni a csapatot, ha bizonyos területen erre van szükség. Simone korábban a Ferrarinál dolgozott, majd az Alfa Romeóhoz ment, hogy ott legyen technikai igazgató, tapasztalt szakember. Fontolgatjuk, hogy visszahívjuk-e valamikor. Még nem dőlt el, ráadásul a korábbi posztját már betöltöttük Maranellóban, szóval nem ugorhat csak úgy vissza. De tény, hogy gondolkodunk róla, ahogy mások esetleges igazolásáról is. Ez így normális” – mondta Binotto, amikor Restáról faggatták.

A Ferrari-főnök hangsúlyozta, hogy a csapat jelenlegi formájában még új:

„A közelmúltban sokan kerültünk új pozíciókba, ilyen értelemben eléggé új a csapat. Kétségtelenül megvannak ennek az előnyei, friss ötletek, nagyobb kreativitás, dinamikusabb gondolkodás. De meg kell vizsgálnunk a struktúrát, és a csapat fejlődéséhez talán több tapasztalat is jól jön.”

„Amióta csapatfőnök lettem, már elvégeztünk egy kis belső átszervezést, ugyanis nekem is támogatásra van szükségem, főleg műszaki oldalon. Szóval ez már nem ugyanaz a csapat, de az nem igaz, hogy most kettős szerepet kell vinnem.”

F1: A Ferrari visszaveszi az Alfától a technikai főnököt? 2