A 2019-es F1-es szezon kezdete előtt a Ferrari volt kikiáltva az idei bajnokság esélyesévé, ami a téli teszteken mutatott formájuk alapján megalapozottnak tűnhetett.

Azonban Ausztráliában hidegzuhanyként érte a mezőnyt a Mercedes tempója, akik minden eddiginél nagyobb dominanciával uralják a bajnokságot. A Ferrarinak eddig összesen három dobogó jutott, annak is a legalsó foka. Két alkalommal Max Verstappen, a Red Bull versenyzője taszította le a vörösöket a pódiumról.

Mattia Binotto, a Ferrari idén kinevezett csapatfőnöke szerint azonban a látszat valamelyest csal. “Nehéz részletesen összehasonlítani az autónkat a Mercedesével vagy a Red Bulléval, rendkívül nehéz. Ami biztos, hogy az egyenesekben versenyképesek vagyunk, de nem csak a jó motorteljesítmény miatt, hanem mert az aerodinamikai megoldásaink is az egyenesekre lettek optimalizálva. A kanyarokban azonban nem teljesítünk elég jól. Lassúak vagyunk a kanyarokban és a kigyorsítással is problémánk van” – ismerte el a gondokat a 2019-es Forma-1-es Monacói Nagydíj hétvégéjén, melyek a tervezési koncepció miatt sújtják az olaszokat.

“Hátrányban vagyunk a kanyarokban és féktávokon is a riválisainkhoz képest. Még egy jó Forma-1-es autónak is megvannak a teljesítménybeli határai és az igazi fejtörést nem az okozza, hogy felismerjük a hibát, hanem hogy a megoldást megtaláljuk rá.”

Az olasz csapatfőnök tisztában van azzal, hogy a különbség köztük és a Mercedes között jelentős, de kitart azon véleménye mellett, hogy a Ferrari lemaradása mégsem olyan nagy, és nem kizárt, hogy hamarosan újra bajnokok legyenek.

“Korai még jóslatokba bocsátkozni, de annyit elmondhatok, hogy a köztünk lévő különbség nem olyan nagy, mint amekkorának látszik. Pontosan ezért kell sietve fejlesztenünk és sokat fejlődnünk – akár még az idén. Nincs vesztegetni való időnk, mert az ellenfeleink nem alszanak. Ez a folyamat minden bizonnyal a szezon végéig el fog tartani” – tette még hozzá a Scuderia első embere.