A Renault-nak nemcsak az erőforrásuk megbízhatóságával akadtak eddig gondjaik, de jelentősen hátráltatja fejlődésüket, hogy az új fejlesztések sem jutnak el elég gyorsan a tervezőasztaltól az autóig. Cyril Abiteboul, a francia istálló csapatfőnöke a nemrégiben bevezetett infrastrukturális változtatásokra hivatkozva a június végén megrendezésre kerülő Francia Nagydíjat határozta meg, mint az új elemek első bevetésének lehetséges időpontját.

“Paul Ricardig minden olyan problémát és késlekedést meg kell oldanunk, melyek a szezon kezdete óta hátráltattak minket a fejlődésben” – fogadkozott Abiteboul.

“Először is, a motorok újra maximális teljesítményen fognak működni, talán még egy kicsit azon is felül. Jelentős aerodinamikai újításokkal is készülünk, és végül, de nem utolsó sorban számos teljesítménynövelő elem kerül majd bevetésre, melyek eddig a szervezeti problémák miatt késlekedtek.”

F1: Újításokkal készül a középmezőny 1

A konstruktőri bajnokság jelenlegi ötödik helyén álló Racing Point is óriási fejlesztéseket jelentett be a 2019-es Forma-1-es Monacói Nagydíj hétvégéjén, habár az ő frissítéseik a július végén megrendezésre kerülő Német Nagydíj előtt nem fognak megérkezni. Andy Green, a csapat technikai vezetője szerint az újításokkal egy “majdnem teljesen új autót” láthatunk majd.

Otmar Szafnauer csapatfőnök szintén nagy változásokat vetített előre. Elmondása szerint a silverstone-i székhelyű istálló változtatni fog az aerodinamikai filozófiáján. A Romániából származó szakember nem ért egyet azzal, hogy egy ekkora aerodinamikai változtatás nagy rizikóval jár.

“Nem kockázatos egyáltalán. Más csapatok már pont azt csinálják, amit mi szeretnénk csinálni. Sok minden fog megváltozni az autón. Ez lesz a jó irány, olyan változtatás lesz, ami az autó későbbi fejlesztését is lehetővé teszi majd.”

Green hozzátette, hogy a változtatások és az újítások a Barcelonában tapasztalt problémák kivédését célozzák meg. “Az autónk egyensúlyát tekintve a barcelonai pálya nagy kihívást jelent. A kanyar hossza a kérdés. Egy 180 fokos kanyarban hajlamos a kocsi túl sok gumit ehasználni és az egyensúlyt sem tudjuk az egész kanyaron át megtartani” – magyarázta a szakember.

A bejelentett frissítések még jobban összehozhatják a középmezőnyt, ami a versenyek izgalmára mindenképp jó hatással lehet.