Érdekes felmérést készített a Coravin nevű amerikai cég. A vállalat – amely arról híres, hogy olyan eszközöket gyárt, melyek segítségével úgy borozhatunk, hogy a dugót nem kell eltávolítani az üvegből – az emberek borfogyasztási szokásait vizsgálta, és igyekezett következtetéseket leszűrni a fehér- és a vörösbort fogyasztó emberek személyiségével kapcsolatban.
A kérdőívet 2000 ember töltötte ki. A kutatásban résztvevők átlagosan négy pohár bort fogyasztanak el hetente. Az első dolog, ami feltűnt, hogy a vörösbort kedvelők több pénzt költenek az italra, mint a másik csoport.
Amellett, hogy többet költenek egy üvegre a vörösborosok, nagyobb borszakértőnek is gondolják magukat, mint fehérbort fogyasztó társaik. Míg az előbbi csoport 45%-a állította ezt magáról, addig a fehérbor-fogyasztóknak csak 31%-a gondolta azt, hogy mindenhez ért a borok világában.
A kérdőívből rengeteg dolog kiderült még. A vörösborosok java része a dzsesszt mint zenei műfajt részesítette előnyben, többségük olyan embernek mondja magát, aki reggel aktívabb, azonban zárkózottabbak is. Ha pedig háziállatot kellene választani, a legtöbben a kutyára voksolnának.
A fehérbort kedvelők velük ellentétben inkább punkot hallgatnak szívesen. Nem szeretnek korán kelni, inkább éjszakai baglyok, és sokkal nyitottabbak is a külvilág felé, háziállatként pedig a macskákat preferálják.
A kérdőív rákérdezett a nemrég véget ért sorozathoz, a Trónok harcához fűződő viszonyra is. Az eredmények alapján a vörösbort kedvelők közül többen lettek a széria rabjai, mint a fehérborosok közül.