Akik otthon vannak a 3D szimulációk, a kiterjesztett és virtuális valóság alapú videojáték-platformok világában, azoknak alighanem ismerősen cseng az Unity Technologies neve. A vállalat által fejlesztett szoftverek azonban egy jóval „komolyabb” területen, az autóiparban is egyre nagyobb jelentőséghez jutnak.
A legegyszerűbb felhasználási terület a virtuális bemutatóterem: az ügyfelek úgy részesülhetnek testre szabott, részletes termékprezentációban, hogy akár otthonukat sem kell elhagyniuk hozzá. Ezt először a Lexus LC500 piaci bevezetésekor tapasztalhatták meg az ügyfelek, akik így olyan autókat próbálhattak ki, amelyeket még le sem gyártott a cég – az eredmény mérhetően magasabb előrendelési arány volt.
A szakértők szerint azonban ennél is nagyobb potenciállal bír a technológia az olyan, költség- és időigényes folyamatok optimalizálásában, mint a műszaki fejlesztés vagy a formatervezés.
Egy digitálisan létrehozott környezetben az autók a fejlesztés nulladik fázisától fogva teljes körűen letesztelhetők, hiteles és teljes képet kapva a jármű minden aspektusáról, a zajszinttől kezdve a kilátáson és ergonómián át a fények és tónusok játékáig. Így már a tervezés fázisában kiszűrhetők az esetleges hibás elképzelések, hátrányos megoldások, ami gyorsabbá és olcsóbbá teszi a fejlesztést, legyen szó vadonatúj modellről, aerodinamikai kiegészítőkről vagy egyéb tartozékokról. A technológia ugyanígy alkalmas autonóm járművek fejlesztésének támogatására, az egyes részfunkciók vagy komplett rendszerek korai tesztelésére.
A Unity által a videojáték-piacra kifejlesztett technológia nagyon rövid időn belül forradalmasíthatja az autók tervezését, gyártását és értékesítését” – értékelte a virtuális dimenzió iparági bevezetésének jelentőségét Tim McDonough, a Lexus-szal egyre szorosabban együttműködő Unity alelnöke. „A gyártószalag bevezetése óta ez lehet a legnagyobb léptékű változás az autóiparban.”