Miután a Ferrari kiszúrt a Monacói Nagydíj időmérőjén a hazai pályáján versenyző Charles Leclerc-rel, és a monacói a Q1-ben búcsúzott, az ifjonc vasárnap a 15. helyről rajtolva nagyon keményen, kockázatokat vállalva igyekezett előretörni rögtön a rajt után, és míg a haasos Romain Grosjeannal szemben bejött a bravúros előzés a Rascasse-ban, Nico Hülkenberg ellen már nem, ütköztek, a ferraris defektet kapott. Leclerc egy teljes kört tett meg a ronggyá szakadt gumival, ami szétverte a padlólemezt, így nem sokkal később feladni kényszerült a futamot.

A Forma-1 sportszakmai főnöke, volt benettonos, ferraris és mercedeses főnök, Ross Brawn azt mondta, szerinte Leclerc-nek türelmesebbnek kellett volna lennie, az olasz Formula Passion pedig egyenesen arról írt, hogy a Leclerc-től higgadtabb hozzáállást váró csapatvezetés és a pilóta viszonya mélypontra jutott.

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binottto ugyanakkor nyíltan kiállt versenyzője mellett:

„Charles-nak erős rajtja volt, hiszen tudta, hogy kersztül kell majd verekednie magát a mezőnyön, miután a versenyét hátrányos helyzetből kezdte az elrontott időmérő miatt. Jól nyitott, de az agresszív hozzáállás mindig kockázattal jár. Volt pár szép előzése, de az utolsónál talán egy kicsit túlerőltette. De ez a megfelelő hozzáállás, bizonyította, hogy nem az a fajta, aki bármikor is feladná” – magyarázta.