November 15-én kerül a mozikba a Ford v Ferrari, magyar címén Az aszfalt királyai. Az alkotás 1966-ba repít minket vissza, amikor a Ferrari uralta a világ versenypályáit, és az azt megelőző nyolc Le Mans-i 24 órás versenyből hetet megnyert.

A film a kihívók szemszögéből mutatja be az eseményeket. A legendás amerikai autótervezőt, Carroll Shelbyt Matt Damon alakítja a moziban, oldalán a Ford gyári pilótájával, Ken Milesszal (Christian Bale). Miután Shelby 1964-ben átvette az autó fejlesztési munkálatait, a két férfi együtt megküzdve a Ford vállalatán belüli bonyodalmakkal, megalkotta és Amerika-szerte sikerre vitte a Ford GT40-est.

Nem akarjuk ellőni a film végét, úgyhogy aki a moziban szeretné megnézni, hogyan végződött az 1966-os Le Mans-i 24 órás verseny, az ne olvassa el a következő bekezdést.

10. Ford GT40 prototípus, 1964, 7,6 millió dollár (1,85 milliárd Ft). Ez az autó annak a GT40-nek a prototípusa, amellyel az Enzo Ferrarira megorroló Henry Ford II kívánalmai szerint az amerikai cég földbe döngölte a Ferrarit Le Mans-ban. 1966-1969 között négy győzelmet aratott

Ford GT40 prototípus, 1964

A Ford végül tarolt 1966-ban, ám Miles bánatára nem ő és az egyes rajtszámú autó, hanem a 2-es haladt át először a célvonalon, melynek volánján Bruce McLaren és Chris Amon osztoztak. A Ferrari nagyot bukott, még a Porsche is megelőzte az olaszokat. Az amerikaiak végül 1969-ig uralták a 24 órás versenyt, ekkor lépett színre a Gulf-színekben pompázó Porsche 917 K.