A 2019-es Forma-1-es szezonban a Mercedes idáig nem csak csapat-, hanem motorszinten is verhetetlennek bizonyult – ezt az is bizonyítja, hogy a motorgyártók között utolsóként szánta el magát arra a lépésre, hogy bevesse új specifikációjú erőforrását, miközben a Ferrari, a Honda és a Renault már az idény korábbi szakaszában sort kerített rá.
A másik bizonyíték pedig az, hogy az eddigi hat versenyhétvége alatt csupán George Russell Williamsébe kellett új komponenseket – egészen pontosan egy akkumulátort és egy vezérlőelektronikát – behelyezni, de ennek hátterében is a hírhedt azerbajdzsáni csatornafedeles incidens állt.
Azonban az köztudott, hogy a montreali pályán nagyon komoly jelentősége lesz a motorerőnek és a kiemelkedő végsebességnek – ebben pedig idáig a Ferrari előzte a Mercedest, noha a brackley-i csapatnak aligha lehet oka panaszra.
„Hihetetlenül kemény dolgoztak a srácok Brixworthban. Nem ez a legkönnyebb évkezdet, már ami a motor felkészítését illeti” – nyilatkozta a kanadai nagydíjhétvége médianapján a Mercedes bajnoki éllovas versenyzője, Lewis Hamilton az új erőforrásról. – „Bár inkább a korábbi évekből eredő fejlődésről van szó, mégis minden egyes alkalommal próbáljuk feszegetni a határokat, így nagyon sokan dolgozunk azon, hogy javuljunk.”
„Ez már a második fázis, hiszen mindig ide hozzuk el a második motorunkat az évben, ami új vezérlést is kapott, és ami minden téren jobb valamennyivel, mint az elődje volt. Ezek csak apró lépések. A legnagyobb különbséget nyilván az jelenti, hogy ez egy vadonatúj és friss motor, míg az öregebbel már lehúztunk hat futamot” – tette hozzá.