Hat győzelemmel kezdte az idei szezont a Mercedes, így a konkurens élcsapatok, a Ferrari és a Red Bull is egyre frusztráltabb. A maranellói és a Milton Keynes-i együttes szerint ugyanis az új, vékonyabb futófelületű gumik hibája az, hogy a hibrid érában idáig egyeduralkodónak bizonyuló gárda az eddiginél is nagyobb előnyre tudott szert tenni.

Emiatt Dr. Helmut Marko, a Red Bull motorsportvezetője neki is esett a Pirellinek, míg a csapatfőnök, Christian Horner a Sky Sports F1-nek adott nyilatkozatán keresztül üzenve tanácsolta azt a gumigyártónak, hogy „a legjobb dolog, amit tehetnének, ha visszahoznák a tavaly használt abroncsokat.”

Ez azonban korántsem ennyire egyszerű, mert a szabályok szerint tízből hét csapatnak az áldására, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jóváhagyására lenne szükség ahhoz, hogy – biztonsági okokra hivatkozva – a Pirelli újra a 2018-as gumikat biztosíthassa a mezőnynek.

Megszólalt az ügyben Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is, szerinte a Red Bull akcióterve pusztán előnyszerzésre irányul.

„Minden évben új gumikat kapunk a Pirellitől. Néha hamarabb megtanuljuk őket kezelni, néha pedig egy kicsit többet kell szenvedni érte” – mondta Wolff a Motorsport.com kérdésére. „Akárcsak a többi csapatnak, nekünk is abból kell kihoznunk a legtöbbet, ami adott. Kivétel ez alól, ha a biztonság szempontjából probléma merül fel, ahogyan arra már volt példa korábban.”

„Lehetetlen feladatot kapott a Pirelli, mert olyan gumikat kell gyártania, amelyek gyorsan kopnak, hogy izgalmassá tegye a stratégiát. De attól a pillanattól fogva, hogy ezt teljesíti, rögtön akadnak olyanok, akik tartósabb gumikat akarnak.”

„A magam részéről úgy gondolom, hogy védenünk és támogatnunk kell a Pirellit a munkájában, hogy olyan gumink legyen, ami remélhetőleg mindenkinek a kedvére való. Pont ezt teszik, ezért is lenne jó, ha olyan hangokkal nem zavarnánk meg őket, amelyek nem számítanak.”

Több csapat is panaszkodott egyébként már arra, hogy az idei évben roppant nehéz működésre bírni a gumikat. A Mercedes riválisai azt vitatják, hogy azért váltottak a vékonyabb futófelületű gumikra a Pirellinél, hogy a brackley-i alakulatnak – amely az előző szezonban gyakran küszködött túlmelegedési problémákkal – kedvezzenek, ezzel még nagyobb hátrányba hozva azon gárdákat, amelyek szándékosan olyan autót építettek, ami jobban bánik a gumikkal.

Horner úgy véli, mindenki örülne annak, ha visszahoznák a 2018-as gumikat, kivéve a Mercedest. „Kedvező számukra a mostani helyzet, mert megfelelő működési tartományban tudják üzemeltetni a gumijaikat. Eközben a többiek próbálnak felzárkózni. A legjobb nyilván az lenne, amennyiben visszatérnének a tavalyi gumikhoz. Valószínűsítem, kilenc csapat örülne is neki, és egy kevésbé. A Pirelli részéről nemes cselekedet lenne annak érdekében, hogy szórakoztatóbb legyen a Forma-1.”

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke a Kinder tojáshoz hasonlította az idei gumikat. „Minden egyes alkalommal új meglepetést rejtenek, mint a Kinder tojás. Vajon mit találsz benne? Egyre gyorsabban tudunk reagálni, mert egyre több tapasztalatunk van, de jósolni senki sem tud. Fogalmunk sincs, mi lesz Franciaországban.”

Steiner „teljes mértékben” támogatja a tavalyi gumik visszahozatalának ötletét. „A gumik tavaly sem voltak tökéletesek, ilyesmit nem mernék mondani. És most mégis inkább visszaváltanánk azokra.”

„Támogatnám, hogy vizsgáljuk meg ezt a lehetőséget, és legyen egy olyan gumink, hogy ne kelljen állandóan a gumikról beszélni. Azt akarjuk, hogy a versenyzés legyen a téma.”