A kosárlabdából kölcsönzött és a címben használt statisztikai mutatóval már Vincze Ferenc is rendelkezik a 2019-es Székesfehérvár Rallye-t követően, hisz zsinórban 3. futamgyőzelmét aratta a hazai bajnokságban, plusz tavaly után duplázni tudott a koronázó városban is.
A szécsényi sofőr végig kiélezett, szoros csatát vívott az első két futamon betliző Hadik Andrással, aki a második gyorsaságitól egészen az utolsó szakaszig vezette is a versenyt. A lobogós, fehér aszfaltos pályákon a legnagyobb különbség, amit a kék Ford pilótája fel tudott építeni a škodás legénnyel szemben 6.3 másodperc volt, de miután nőtt egy kicsit az előny, Vincze mindig képes volt lecsípni belőle pár tizedet. A tizenegyedik, oroszlányi szakaszon aztán Hadik jobb hátsó defektet kapott és navigátora, Kertész Krisztián szerint 3 keréken is a lehető leggyorsabban teljesítették a hátralévő kilométereket, de ilyen kis különbségeknél ez lyukas abroncs, most a győzelmükbe került.
Hogy még egy labdajátékos hasonlatot hozzak, a mostani hétvégén Vincze és Hadik teljesen más ligában focizott, mint a mezőny többi tagja, a megrendezett 11 gyorsaságin 6-6 szakaszgyőzelmet szereztek. És ez nem elírás, mert az első napi harmadik pályán holtversenyben teljesítették a legjobb időt.
Az utolsó szakaszt egyébként az aszfaltra került hatalmas olajfolt miatt törölte a versenyigazgató, így Hadikék pechére pont azt a gyorsot pontozták le extrán, amin defektet kaptak a Fiestával.
A harmadik helyet a Citroen C3 R5-tel egyre szorosabb barátságot kötő Velenczei Ádám szerezte meg, aki a futam kezdetétől végig őrizte ezt a pozíciót. A 27 esztendős sofőr hagyományosan jól szokott szerepelni Székesfehérváron, a tavalyi ezüst után a mostani bronz pedig kifejezetten szépen csillog, ha azt vesszük, mennyire kevés tapasztalattal rendelkezik még a Citroen kapcsán.
A negyedik pozícióban Balogh János végzett, aki két defektet is begyűjtött a hétvége folyamán. A miskolci sofőr eddig mindhárom futamon pontot szerzett, így a bajnokságban nagyon közel került az eddigi második, ám Székesfehérváron a kormányszervó hibája miatt mínuszoló Turán Frigyeshez. Frici bizonyára a lehető leghamarabb igyekszik majd elfelejteni a mostani hétvégét, hisz még a pályabejáráson átlépte a megengedett sebességhatárt, ezért büntetésként kapásból 30 másodperc hátrányból kezdte a Székesfehérvár Rallye-t, ráadásul most a tempója sem volt meg ahhoz, hogy Vinczékkel harcoljon, végül az ötödik gyorson érkezett a kegyelemdöfés a technikai hiba formájában.
A „nagy” abszolút ötödik, és az ORC első helyén végzett a hazai futamán Hevesi István, az általa a határokig elvitt Mitsubishi Lancerrel. A Pusztító arra a kérdésre, hogy honnan ez a brutál tempó, amit kisajtol az öregecske EVO 6-ból, szerényen csak annyit felelt, hogy lassan menni otthon is tud, ha már verseny van, akkor igyekszik kihozni magából a legtöbbet.
A Peugeot 208 Kupában is hatalmas tűzijátékot láthattunk Szauer Gergő és Csomós Miklós között. A mohácsi pilóta végre győzelemre tudta váltani a szakaszgyőzelmeit, de a listavezető pokoli kemény csatára késztette az ország leggyorsabb rendőrét. Hogy ketten mennyire más dimenzióban kezelik az R2-es Peugeot-t, azt jól mutatja, hogy a harmadik Márta János 2 perc 42 másodpercet kapott a verseny végére Szauertől.
A Production Car Kupában idei második futamgyőzelmét aratta Bacsa Tamás, aki a miskolci bukását követően igyekezett lépésről lépésre felépíteni magát és tempóját az N csoportos Mitsubishi Lancerben.
A 2019-es Taxi4 Székesfehérvár Rallye végeredménye:
1. | Vincze Ferenc – Bacigal Igor #9 Skoda Fabia R5 |
1:03:37.8 | ||||
2. | Hadik András – Kertész Krisztián #1 Ford Fiesta R5 |
1:03:42.6 | ||||
3. | Velenczei Ádám – Zsiros Gábor #19 Citroën C3 R5 |
1:04:09.5 | ||||
4. | Balogh János – Holczer Dániel #8 Skoda Fabia R5 |
1:04:55.5 | ||||
5. | Hevesi István – Józsa Péter #36 Mitsubishi Lancer Evo VI |
1:05:49.6 | ||||
6. | Német László – Szabó István #2 Skoda Fabia R5 |
1:05:55.8 | ||||
7. | Trencsényi József – Verba Gábor #99 Skoda Fabia R5 |
1:06:20.2 | ||||
8. | Dudás Gergő – Szabó Krisztián #29 Mitsubishi Lancer Evo IX R4 RS |
1:06:33.5 | ||||
9. | Osváth Péter – Papp Tamás #6 Skoda Fabia R5 |
1:06:51.4 | ||||
10. | Bodolai László – Deák Attila #3 Ford Fiesta R5 |
1:06:54.5 |
A Bajnokság egy hónap szünetet követően, a versenynaptár egyetlen murvás futamával, a Veszprém Rallye-val folytatódik majd július 5.-7.-e között.
Szöveg. Vörös Gergely
Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám