Ha majd az összes gépkocsi önállóan közlekedik, mindenki számára jóval biztonságosabb lesz a közlekedés. Amíg ez a pillanat el nem jön, az autonóm mobilitás kényelmi szolgáltatás, amely átvállalhatja az embertől az olyan unalmas feladatokat, mint a dugóban történő araszolás.
Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne nagy dolog a Volvo Cars és az Uber közös fejlesztésű, szériagyártásra alkalmas autonóm gépkocsija. A Volvo XC90 fejlett szenzorrendszerét és elektromos hálózatát az Uber önvezető technológiáival kombináló autó hosszú távon megvalósíthatja az Uber nagy álmát: a teljesen önműködő fuvarmegosztó szolgáltatást, ahol elég egy gombnyomás, és sofőr nélkül érkezik értünk az autó.
A tetőre szerelt lézeres érzékelők és kamerák és ki tudja még, hányféle szenzor persze meglehetősen furcsává teszi az autó megjelenését, és mélygarázsba sem szívesen állnánk be vele. A lényeg viszont egyelőre nem ez, hanem hogy – akár csak a repülőgépeknél – redundáns biztonsági rendszerek ügyelnek a problémamentes működésre. Ha bármely elsődleges főrendszer elromlik, azonnal működésbe lép a másodlagos tartalék rendszer – igaz, ahelyett, hogy elvinné az utasokat a célba, biztonságosan leállítja az autót, de még így is jobb, mint ha elszabadulva száguldanánk az utcán.
A Volvo és az Uber egyelőre nem tűztek ki határidőt a szériagyártás beindításával kapcsolatban, annál is inkább, mert az autonóm közlekedéshez nem csak autóra, hanem megfelelően kijelölt, elhatárolt és kialakított környezetre is szükség van.