Sebastian Vettel a múlt vasárnapi Kanadai Nagydíj után végtelenül dühös és csalódott volt, ugyanis egy igen vitatható öt másodperces időbüntetés miatt hiába ért be az első helyen, a győzelem az üldöző Lewis Hamiltoné lett.
A Ferrari németje a leintés után be sem állt az autójával a parc fermébe, a dobogós ceremónián sem kívánt részt venni, helyette azonnal a versenybírókkal akart beszélni. Ez végül nem történt meg, de amikor gyalog elért a dobogó alatti parkolóba, tiltakozásul elvette Hamilton Mercedese elől az 1. helyezést jelző táblát, helyére a 2-est rakta, míg az 1-es az általa üresen hagyott helyre került.
A kiszállás utáni interjú kihagyása és a színpadias – és nem túl sportszerű – gesztus akár újabb büntetéssel is járhatott volna, árulta el az egyik montreali versenybíró, Hans-Gerd Ennser az osztrák Kleine Zeitungnak:
„Értesültünk az incidensekről, de úgy voltunk vele, hogy Vettel felfokozott érzelmi állapota, a rá nehezedő nyomás miatt (megértőek leszünk és) nem szabunk ki további büntetést.”
Ennser az öt másodperces büntetést is megvédte: „Lehetett volna 10 vagy 20 másodperc is, vagy akár stop-go is. Az 5 másodperc a legenyhébb büntetés ilyen esetben.”
Egy másik montreali steward, Mathieu Remmerie a belga Sporzának nyilatkozott.
„A szabályok olyanok, amilyenek, a mi feladatunk pedig a szabályok alkalmazása. Arról persze lehet vitázni, hogy szükség lehet-e a módosításukra. Motorsportrajongóként természetesen én is szeretem a jó versenyeket. Hogy túl messzire mennek-e egyes szabályok? Talán igen. Ha megnézzük, milyen volt az autóversenyzés 10-20 évvel ezelőtt, nagyon nagy a fejlődés, de sok változtatást maguk a csapatok kezdeményeztek” – magyarázta.
Remmerie hozzátette, hogy „megdöbbentette” a büntetésre irányuló óriási médiafigyelem, de elismerte, hogy „mindig is lesznek felhördülést keltő döntések”.