A svéd gyártó a DFDS komphajózási és logisztikai céggel kötött szerződést, így a Vera konténereket szállíthat élesben egy göteborgi logisztikai központból a kikötői terminálhoz. A teljesen automatizált járművet egy szakember kezeli egy irányítóállomásból és az ő felelőssége, hogy a szállítmányok épségben célba jussanak.

Vera maximálisan 40 kilométer/órával haladhat, de nem kell sokat várakoznia a kapuknál, mert azok is automatikusan nyílnak meg számára. Az együttműködés keretében a két cégnek olyan hálózatba kapcsolt rendszert sikerült megteremtenie, amely folyamatos áruáramlást biztosít a DFDS logisztikai központjától a kikötői terminálig, azaz a világ többi része felé.

Valódi melót kapott a Volvo önvezető nyerges vontatója 1

A Volvo Trucks később szeretné a jelenleg egyetlenegy kamionból álló flottát tovább bővíteni, hogy bebizonyosodjon, mennyire hatékonyan végezhetők el a szállítási folyamatok teljesen automatizált flottákkal. A cél a hatékony, rugalmas és fenntartható áruáramlás megvalósítása.

A svéd cég 2018-ban mutatta be az első elektromos, hálózatba kapcsolt és önvezető megoldását, amelyet kifejezetten a logisztikai központokban, gyárakban és kikötőkben végzett, ismétlődő fuvarfeladatok kiszolgálására terveztek. A jármű a Volvo FL hajtásláncát kapta meg, ezért 130 kW-os elektromotorral és 300 kWh teljesítményű akkumulátorcsomaggal rendelkezik. Hatótávja legfeljebb 300 kilométer lehet és egyenáramú gyorstöltővel két óra alatt, míg váltóáramú töltővel 10 óra alatt tölthető fel energiatároló csomagja.