Vannak extrém jó állapotú koros autók, amelyek hihetetlen állapotban vészelnek át évtizedeket, főleg a tulajdonos(ok) törődésének köszönhetően. Amíg nem érik el a veterán kort, és nem is tartoznak a különleges, ritka típusok közé, addig ezek a példányok igazi olcsón mért ritka kincsek. Áruk nyomott, mert körülöttük minden hasonló évjáratú autó ezer bajjal küzd, és ezekből a bajos darabokból akad eladó rengeteg.
Röviden – Ford Focus I | |
---|---|
Mi ez? | A Ford Escort utóda, 1998 és 2004 között készült. 3 és 5 ajtós, kombi, illetve limuzin van belőle. Az ST sportváltozat 170, a turbós RS 215 lóerős |
Mennyibe kerül? | Kicsivel 300 ezer forint alatt elvihetők a legolcsóbbak, a 2002-es modellfrissítés utáni autók ára 650 000 Ft körül van, a legdrágábbak akár egymillióba is kerülhetnek |
Melyik motor jó bele? | 1,4 benzin, 75 LE: városban autózni elég, fogyasztása 6-9 l/100 km 1,6 benzin, 100 LE: nagyon él a Focusban, étvágya 6-10 l/100 kilométer |
Mi van helyette? | Chevrolet Lacetti 1,4, Dacia Logan 1,4 vagy 1,5 dCi, Mitsubishi Carisma 1,6, Opel Astra G/Classic II 1,4, Škoda Octavia 1,4, Toyota Avensis 1,6 |
Pont ez a helyzet a Ford Focus első generációja esetén, csak a hazai piacon több mint háromszáz eladó autó keres gazdát, és az árplafon valahol egymillió forint környékén van. Így 500 ezerért találni egy rozsda- és problémamentes, jól felszerelt Focust vagy nagy mázlival, vagy hosszú keresés árán találhatunk. A videón látható szürke szedán tulajdonosának sikerült, ezért ez a kocsi nem is eladó, de mint érdekesség, muszáj volt bemutatnunk az Értékbecslő sorozatban.