Leginkább amerikai piacra lőnek a Mercedes-Benz GLS-sel a németek, de mivel világszinten is egyre növekszik a szabadidő-autók iránti kereslet, ezért úgy gondolták, hogy egészen új szintre emelik a műfajt. A GLS egyszerre nyújtja az S-osztály limuzinos kényelmét, a szabadidő-autós biztonságérzetet és magas üléspozíciót, valamint a komoly terepjárók tudását. Ezekhez az egyik legfontosabb elem a légrugózás, mely nem csak szintben tartja a terhelt autót, valamint liftezik fel és le, hanem új trükköket is tud.
48 voltos, elektromos rendszerről üzemel az E-Active Body Controlnak keresztelt felfüggesztés, mely az utat pásztázva előre felkészül az egyenetlenségekre, valamint laza talajon ritmikus szabadulótáncot jár az előrejutás reményében. Egészen mókás látvány ez egy 5,2 méteres autótól:
Mercedes-Benz GLS 580 4matic névre hallgat a csúcsmodell – amíg meg nem érkeznek az AMG változatok -, melyben a 4 literes, biturbó V8-as motor dolgozik 489 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal. Ehhez jön hozzá a 48 voltos mild-hybrid rendszer 22 lóereje és 250 Nm nyomatéka.