Az új-zélandi Steve Cox nagyon szeretett volna egy Ferrari F40-est. Na, nem a mezei verziót, hanem az F40 LM (Le Mans) kiadást, ami az utcai alapmodellnél másfélszer erősebb, jóval könnyebb, sokkal brutálisabb és nagyságrendekkel drágább volt. Mivel ennek beszerzésére esélye sem volt, épített magának egyet.

Spéci acélötvözetekből készítette el a térhálós csővázat, azt üvegszálas panelekkel borította, és amikor motort kellett választania, az eredetihez hasonlóan egy nyolchengeres turbómotorra esett a választása. Igaz, ez nem olasz, hanem japán volt: a Lexus 4,0 literes V8-asa, amely ugyanúgy 1989-es építésű volt, mint az F40 motorja.

Igényes Ferrari-replika csak igényes alapokból készülhet 1

A blokk teljesítményét hosszas fejlesztésekkel 750 lóerősre emelte – ez mindössze tízzel kevesebb az eredeti 2.9 biturbó motor teljesítményénél. A motor bírna akár 1000 lóerőt is, de a többi komponens kímélése miatt erről letett a tulajdonos, ahogy a végsebességet is valahol 280 km/óránál korlátozta, józan megfontolásból.

A Ferrari F40 Le Mans egy példányáért idén év elején másfél milliárd forintnak megfelelő összeget fizettek ki egy árverésen. Cox másolata nyilván ennek töredékét sem éri, viszont nem is eladó.