420 lóerős, 420 Nm-es, négyliteres szívómotor, hatfokozatú kézi sebességváltó, 1420 kg: ezek annak az új Porsche 718 Spyder sportautónak az alap paraméterei, amely a szintén most bemutatott Cayman GT4 testvéreként lép színre.

A percenként akár 8000-et forgó hathengeres boxermotor 35 lóerővel erősebb, mint az előző generációs GT4-es erőforrása volt. Mindkét autót 4,4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a motor, a végsebesség a Spyder esetében 301 km/óra, a Cayman GT4 ennél 3 km/órával gyorsabban tud menni.

Kőkemény csúcsmodell a legkisebb Porschéból 1

A blokk újdonsága a piezo befecskendezők alkalmazása; ezeket ráadásul az egyik hengersoron lekapcsolja a vezérlés, ha részterhelésen üzemel a motor.

A Cayman GT4 speciálisan kialakított karosszériája változatlan légellenállás mellett akár 50%-kal nagyobb leszorítóerőt termel. Főszerepet játszik ebben a speciális, helytakarékos hangtompító, ami mellett elfért egy rendkívül hatékony diffúzor – ez adja a hátsó tengelyre ható leszorítóerő jó 30%-át.

Kőkemény csúcsmodell a legkisebb Porschéból 17

Míg a Cayman GT4 fix hátsó szárnyat kapott, az egyszerűsített vászontetővel szerelt Spyder légterelője 120 km/óránál magától bújik elő. Emellett funkcionális diffúzort is kapott a modell, elsőként a Boxsterek közül.

Mindkét modell 30 mm-rel ültetett, aktív futóművet kapott, mechanikus hátsó differenciálzárral. A Cayman GT4 alapáron adja a Clubsport csomagot, ami merev hátsó kanyarstabilizátort, kézi tűzoltó készüléket és hatpontos vezetőoldali biztonsági övet tartalmaz. A kerámia fékrendszer opciós.

Kőkemény csúcsmodell a legkisebb Porschéból 18