Az A-oszlop tövéig teljesen megegyezik kétajtós fivérével, ott azonban jelentős eltérések kezdődnek: a Gran Coupé tengelytávja 201 mm-rel nagyobb (3023 mm-es), karosszériája 231 mm-rel hosszabb (5082 mm), mint a kupéé, a szélesség 30 mm-rel nőtt (1932 mm-re), a magasság pedig 61 mm-rel gyarapodott, és immár eléri az 1407 mm-t. Mindkét szélvédő meredekebb, ami tágasabb fejteret és nagyobb (420 helyett 440 literes) csomagtartót eredményez.
Négyféle hajtáslánccal debütál a BMW kupé-limuzinja. Ha valaki a hátsókerék-hajtást preferálja, igényeit kizárólag a 840i Gran Coupe elégíti ki: a 340 lóerős, 500 Nm-es, háromliteres, soros hathengeres erőforrás 5,2 mp alatt gyorsítja 100 km/órára az 508 cm hosszú, 1,8 tonnás autót. Ugyanez az erőforrás összkerékhajtással fél mázsával többet nyom, viszont 3 tizedmásodperccel fürgébb is.
Dízelből egyetlen lehetőséget kínál a modellcsalád: a 840d xDrive hasonló konfigurációjú motorja 320 lóerővel és 680 Nm-rel készteti mozgásra az 1925 kilós autót. A végsebesség ugyanúgy 250 km/óra, mint a belépőmodellnél, álló helyzetből 5,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra az autó.
A csúcskivitel a BMW M850i xDrive Gran Coupe: bár ez csak öt kilóval könnyebb két tonnánál, a legendás 4.4 V8 turbómotor 530 lóereje és 750 Nm nyomatéka 3,9 másodperces gyorsulást tesz lehetővé.
A mérnökök ügyeltek arra, hogy a méretnövekedés a lehető legcsekélyebb tömeggyarapodással járjon. Ezért az ajtókat, a tető külső héját, a motorházfedelet, a motortartó segédvázat, az első tűzfalat és a hátsó lökhárítótartó nyúlványt alumíniumból készítették. A csomagtérfedél műanyag, a műszerfalat magnézium bakok tartják, a középkonzol pedig (ahogy felárért a tetőlemez is) szénszálas kompozitból készült. Mindezen fejlesztéseknek köszönhetően a kupénál jóval tágasabb négyajtós csupán 70 kilót hízott a karosszériaváltás során.
A futóművek, a sebességváltó, a fedélzeti vezetőtámogató és szórakoztató rendszerek arzenálja mind megegyezik a kupénál alkalmazott rendszerekkel.
Ha videón is megtekintenéd a BMW újdonságát, kattints ide!