Új beslő égésű motort, MGU-K-t, akkumulátort és vezérlőelektronikát kapott a Hondától a 2019-es Forma-1-es Francia Nagydíjra Danyiil Kvjat. A Toro Rosso orosz pilótája emiatt biztosan a mezőny hátsó régiójából fog indulni. Az idei évtől kezdve 15 felett már nem kell számolgatni a büntetéseket, az adott versenyző automatikusan az utolsó helyre állhat fel.

A faenzai istálló versenyzőjének félig-meddig jól jött a csere. A csapat egy ravasz trükkel elérte, hogy Kvjat a szezon hátralévő részében kisebb büntetést kapjon. Ehhez csak annyit tettek, hogy az alkatrészeken feltörték a plombát. Ez technikailag azt jelenti, hogy a 26-os rajtszámú Toro Rossóban már a negyedik turbó és MGU-H üzemel, miközben ezeket az elemekhez nem nyúltak hozzá.

Hogyan nyert ezen Kvjat? A szabályok szerint a megengedetten felüli első komponens használata 10 helyes rajtbüntetéssel jár, ám a továbbiakban ez a szám csak öt. Az orosz ezzel a plombás trükkel letudta a két tízhelyes büntetést, és mivel a többi erőforrás-részegység miatt már bűnhődik, ez azt jelenti, hogy a következő csere csak öt rajthelyébe kerül a versenyzőnek.

A 2014 óta tartó hibrid korszakban számos alkalommal variáltak a szabályalkotók a motorkomponenseket érintő büntetések terén, de úgy tűnik, a tökéletes megoldást még mindig nem sikerült megtalálni. Kérdéses, hogy a Toro Rosso által kihasznált kiskaput meddig hagyja nyitva a Nemzetközi Automobil Szövetség, nem lenne meglepő, ha 2020-ra újabb szabályozással állna elő a felügyelő testület.