A BMW i széria kiváló választás azoknak, akik szeretnék hirdetni, hogy elektromos autóval járnak. Azok viszont, akik egy teljesen normális, átlagos autót szeretnének, amelyik ugyanakkor emissziómentesen közlekedik, nem találják meg a számításukat a futurisztikus modellek között.

Ezért a BMW elkészítette egy lehetséges tucat-BMW (adott esetben az új 5-ös széria) elektromos verzióját. Az ötödik generációs elektromos hajtáslánc 720 lóerőt ad le, nem egészen három másodperc alatt gyorsul 100-ra – a legkevésbé sem átlagosak tehát a menetteljesítményei.

Tisztán elektromos az eddigi legerősebb BMW 1

A hátsó tengelyt hajtó két villanymotort külön-külön vezérlik, így megvalósítható az aktív nyomatékvektor-szabályozás. Egy harmadik villanymotor is van a rendszerben, az az első tengelyt hajtja.

Ugyanez a hajtáslánc kerül majd egyébként az iX3 elektromos crossoverbe, ám ott csak egy darab villanymotor lesz – könnyű kiszámolni, hogy 240 lóerős teljesítménnyel.

Tisztán elektromos az eddigi legerősebb BMW 11

A mérnökök egyébként anélkül valósították meg az elektromos BMW 5-öst (amely, hűtsük le a kedélyeket, egyelőre csak kísérleti öszvérjármű, tehát nincs tervben a szedán villamosítása), hogy az a helykínálat rovására ment volna.