Számtalan büntetés színesíti a 2019-es Forma-1-es Osztrák Nagydíj rajtrácsát. Már a hét közepén kiderült néhány pilótáról, hogy biztosan a mezőny végéről kezdheti a spielbergi száguldást, ilyen-olyan okok miatt Alexander Albon, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg is büntetéssel várhatták az időmérő napját.

Szombaton újabb büntetéssel gyarapodott a mezőny. Kevin Magnussen Haas-Ferrarijában romlott el a sebességváltó a harmadik szabadedzésen, így a dán is kapott egy öt rajthelyes büntetést.

Az időmérő eseményei is szolgáltattak beszédtémát. Két incidens is volt, melyet a versenybírák alaposabban megvizsgáltak, és végül arra jutottak, hogy George Russell és Lewis Hamilton is hibás volt a saját incidensénél. Mindketten három helyes rajtbüntetést kaptak, így összesen hat büntetést figyelembe véve kell számolni, hogy ki hol is végzett.

Ember legyen a talpán, aki a sok büntetés közepette átlátja, hogy is néz ki a vasárnapi futam rajtrácsa. Azonban a futamokat vicces formában feldolgozó Minidrivers-sorozat alkotója egy átlátható videó formájában elkészítette az aktuális rajtsorrendet.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Official Minis (@minidrivers) által megosztott bejegyzés, Jún 29., 2019, időpont: 2:56 (PDT időzóna szerint)

Először Albon, majd Sainz kapta meg a 15 rajthelyes bünntetésért. A sorrend fontos, ugyanis 15 vagy több pozíciónyi büntetésnél a pilóta automatikus hátul találja magát, ekkor a büntetés sorrendje határozza meg a rajtpozíciókat. Ők nem is profitálhatnak az olyan büntetésekből, mint amilyen George Russellé, aki emiatt csak Kubicával szemben veszít pozíciót, de így is a 18. helyről rajtolhat, tehát eggyel jobb helyről, mint időmérős helyezése. Így lehet igaz, hogy 19+3=18.

A bonyodalmat és az internetezők felháborodását Lewis Hamilton büntetése háborította fel igazán. Logikus lenne, hogy a másodikként végző brit az ötödik helyről várja a piros lámpák kialvását Ausztriában, ám mégis a negyedik helyen parkolhatja le autóját a rajt előtt. Ennek Kevin Magnussen az oka. A dán ötödik lett az időmérőn, és öt helyes rajtbüntetése miatt ő is visszacsúszik.

A mezőny azonban csak azok után „rendeződik” (ahogy a fenti videón is látható), miután mindenki megkapta büntetését. Így született meg a 2+3=4 állítás is.

Lando Norris, a McLaren újonca is túl hamar ivott a medve bőrére, amikor Twitteren javította magát, és az ötödik rajthely után már a negyediknek örült.