Kemény, test-test elleni csatában, ám a szabályosság határán táncolva győzte le a 68. körben Max Verstappen Charles Leclerc-t, és nyerte meg a Forma-1-es Osztrák Nagydíjat. A holland ezzel megtörte a Mercedes tíz versenyen át tartó egyeduralmát, a Red Bull Ringen a második, pályafutása során pedig a hatodik győzelmét szerezve.

Azt viszont nem tudni, hogy a stewardok is jóváhagyják-e Verstappen sikerét, mert a Leclerc-rel szembeni manőverét vizsgálják. Amennyiben szankciót nem igénylő versenyncidensnek nyilvánítják az ütközetet, a Honda első Forma-1-es sikerét ünnepelheti Jenson Button és a 2006-os Forma-1-es Magyar Nagydíj óta.

A futam után a dobogósokkal – vagyis Verstappennel, Leclerc-rel és Valtteri Bottasszal – Martin Brundle, a szakkommentátorként tevékenykedő volt F1-es pilóta készítette az interjúkat.

Max Verstappen, Red Bull (1.): „Hú! A rajt után azt gondoltam, hogy elúszott a versenyem, de keményen nyomtuk. A bokszkiállás után valósággal szárnyaltam a gumikon, és megvolt a tempónk ahhoz, hogy előzzek. Nagyon örülök, és hihetetlen, hogy újra nyerni tudott a Honda a Forma-1-ben. A mai nap a kemény versenyzésről szólt. Azonban, ha az ilyen dolgok nem megengedettek a versenyzésben, akkor mi értelme van a Forma-1-nek?”

Charles Leclerc, Ferrari (2.): „Összességében jó volt a futam. Ami az incidenst illeti, nekem használtabb gumijaim voltak, mint neki. A döntést a stewardokra hagyom, de szerintem egyértelmű volt, hogy a külső íven voltam, hagytam egyautónyi helyet [Verstappennek]. Azonban összeértünk, én pedig pályán kívülre kerültem. Kár érte.”

Valtteri Bottas, Mercedes (3.): „Úgy gondolom, jó volt a rajtunk, de maga a futam nehezebb volt, mint arra számítottunk, főleg, ami a motor túlmelegedését illeti. Ezért ügyelnünk kellett a motorhőmérsékletre, de értékes pontokkal gazdagodtunk. Egyébként a tempónk meglett volna, mert nem voltak nagyok a különbségek, de miután figyelni kellett a hőmérsékletekre, visszaestünk.”