Az első öt járművel a 43-as viszonylaton találkozhatnak az utasok, amely 15 kilométer hosszú vonal a Friern Barnet és a London-híd között. Az új Enviro400EV emeletes buszok az egyszintes, szóló Enviro200EV alapjaira épülnek, a fejlesztés a kínai BYD és a brit ADL szoros együttműködésében valósult meg. A 10,9 méter hosszú, 4,3 méter magas és 2,55 méter széles jármű új alvázzal és könnyűszerkezetes alumínium karosszériával készül.
Az újdonságot a BYD null emissziós hajtásláncával szerelték fel, amelynek része a 382 kWh – kínai gyártmányú – vas-foszfát akkumulátorcsomag, illetve a hátsó tengelyben található két elektromos kerékagymotor, amely feleslegessé teszi a sebességváltó és a kardántengely alkalmazását. A jármű egy feltöltéssel 160 mérföldet, vagyis 260 kilométert tud megtenni.
A viszonylag rövid karosszéria ellenére az autóbusz nagy befogadóképességgel rendelkezik. Az alsó szinten 24 darab menetiránnyal megegyező irányban elhelyezett ülés, az emeleten pedig 43 darab szék található. A második ajtónál egy mozgássérültek utazására alkalmas peront is kialakítottak, feljutásukat pedig automatikusan működtethető rámpa segíti.
A BYD és az ADL együttműködése 2015-ig nyúlik vissza, az azóta eladott Enviro200EV buszok legalább 3 millió kilométert tettek meg. London új emeletes buszait az ADL Scarborough-ban található gyárában szerelik össze, azonban az alváz a BYD komáromi gyárából érkezik a szigetországba.