Július első hétvégéjén folytatódik az Országos Rally bajnokság hazánkban. Ennek kapcsán tartottunk egy kis számtant a versenyzők között.

Bár Lewis Hamilton címvédőként is kitart a 44-es rajtszám mellett a Forma-1-ben, Hadik András esetében nem volt kérdés, mivel az előző év abszolút bajnokának automatikusan kijár az 1-es rajtszám, hogy ő használja is.

Állandó rajtszám: babona vagy tudomány? 1

Turán Frici azért döntött a 33-as mellett, mert ez szerepelt az első versenyautóján, ráadásul ezt a számot annak idején még az édesapja választotta neki, aki tavaly távozott az élők sorából, így egyértelmű volt, hogy már csak miatta is a 33-as kerül fel a Ford Fiestára.

Állandó rajtszám: babona vagy tudomány? 23Vincze Ferencnek semmi extra kötődése nincs az általa választott 9-hez, mindössze ez volt az a szám, ami elsőre az eszébe jutott. Földije, Velenczei Ádám az új márka miatt szavazott bizalmat a 19-nek. A Citroen épp az idei esztendőben ünnepli fennállása 100. évfordulóját és az alapítás dátuma Ádámék lökhárítóján is fent van. A szécsényi fiú pedig úgy gondolta, hogy 1919-mellé még elfér egy újabb 19-es.

Állandó rajtszám: babona vagy tudomány? 24Balogh Jánosnak a navigátora, Holczer Dani jelezte, még Eger előtt, hogy már ideje lenne rajtszámot választani 2019-re. A 3-as kategória kétszeres bajnoka pedig továbbpasszolta a kérdést a koordinátorának, Szaniszló Attilának, Szellőnek. „Kérdeztem tőle, hogy szerinted jó lesz a 8-as? Szellő nézett egy kis statisztikát és igen volt a válasz. Semmi trükk nincs benne, a Balogh Janit sem én választottam, de azzal is tudok együtt élni, úgyhogy jól érezzük magunkat nyolcasként tizenkilencben.” Nevetett a miskolci versenyző. A navigátora pedig szintén ugyanekkora komolysággal hozzátette, hogy azért jó ez a szám, mert ha felborulnak, a 8-as tetőn is 8-as.

Állandó rajtszám: babona vagy tudomány? 25Osváth Péter a születési dátumára gondolt először, így nála a 76-os és a 16-os játszott, mint lehetséges választás. A csapatvezetője, Nemes Csaba a 13-ast szerette volna, de arra lecsaptak Kovács Antalék, a 76-ot pedig túl magas számnak tartotta. A köztes megoldás így a 16 lett volna, de Osi főszerelője egyik este a műhelyben csak annyit tett hozzá a vitához, hogy a dobókockán a legnagyobb szám a 6-os, azzal lehet nyerni. Petit meggyőzte ez a vaslogika, így 2019-ben a 6-os kerül fel az R5-ös Fabiára minden futamon.

Állandó rajtszám: babona vagy tudomány? 26Trencsényi József a következő okokból döntött a 99-es mellett: „Roppant egyszerű, az első licencemet még 1999-ben váltottam ki és ez volt az utolsó kétjegyű szám, amit még választani lehetett, ezért döntöttem a 99-es mellett. Lovász Pál a következőket mondta a saját rajtszámáról: „Amit szerettünk volna, azt lestoppolták. A 73-as a születési évem, ráadásul a 7-es és a 3-as külön-külön is szerencseszámként mozgolódik az éterben, így a kettőt összetettük, de szerintem jól néz ki és jól is áll a Hyundainak!”

Állandó rajtszám: babona vagy tudomány? 27Bodolai László tömör választ adott arra a kérdésre, hogy miért is a 3-as mellett tette le a voksát: „Egyrészt ez a szerencseszámom, másrészt az idei évben nagyon szerettem volna odaérni a harmadik helyre, de a miskolci hibám és a székesfehérvári szervohiba szertefoszlatta a pódiumos álmaimat.”

A hétvégi Veszprém Rallye-n még két egyedi rajtszám szerepel a mezőnyben: Az egyik a már említett 13-as, amit soha, semmilyen mezőnyben nem szoktak kiadni, Kovács Antal viszont külön kérelmet nyújtott be érte, hogy a hazai futamán ezzel a számmal versenyezhessen.

Állandó rajtszám: babona vagy tudomány? 28A másik pedig az 50-es, ami a Rallye1-be 7 év után visszatérő Várkonyi Szabolcs R5-ös Fabiáján szerepel majd. A rutinos sofőr nemrég töltötte az ötvenet és a navigátora, Makai Gergely ezzel a gesztussal kedveskedett a társának.

A Veszprém Rallye-val kapcsolatos további információkért kattints ide!

A verseny szakaszeredményei pedig itt érhetőek el.