A Mercedes – igaz, néha szerencsével – egymás után nyolc futamot nyert a 2019-es szezon elején, ám a széria a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon megszakadt, a pole-t a ferraris Charles Leclerc vitte, a versenyen pedig önmagához képest különösen gyenge volt az ezüst autó.

A futam után a csapatfőnök Toto Wolff és Lewis Hamilton is arról beszélt, hogy a hőség miatt hűtési problémákkal küszködtek, a verseny utáni szokásos értékelésben pedig a vezető versenymérnök, Andrew Shovelin bővebben is elmagyarázta, mi is a gond. A riválisok számára reményt adhat, hogy egyelőre csak keresik a megoldást a címvédők.

„Az autón nem elég nagyok a hűtők. Egy kicsit túlbecsültük (a tervezésnél) a hűtési rendszer teljesítményét, kevesebbet hoz, mint reméltük. Ez a probléma minden forró versenyen kísér minket, bajban leszünk a hűtéssel, elsősorban azzal, hogy túlmelegedés miatt ne károsodjon a motor” – kezdte a szakember.

„A hűtést lehet fokozni azzal, ha a kasztnit jobban megnyitjuk, de Ausztriában 35 fok volt, ami már a felső határa annak, amit ezzel a módszerrel kezelni lehet. Ezen a ponton nem marad sok lehetőség, jöhet a vitorlázás, azaz hogy a pilóták az egyenesek végén elveszik a gázt és egy kicsit később fékeznek.”

„Így van egy kis idő, amíg a motor nem dolgozik, ezzel jelentős hőtől lehet megszabadulni. De ahogy a futamon is láthattuk, végül már arra kellett kérni őket, hogy körönként olyan 400 méteren csinálják ezt, ez pedig visszavette a tempót. Lejjebb is lehet tekerni a motort, úgy is kevesebb hőt termel, de ezzel csökken a teljesítmény, lassabbak leszünk az egyenesekben. Ausztriában tényleg küszködtünk ezzel.”

„Dolgozunk a rendszereken. Már Ausztriát megelőzően is dolgoztunk ezen, javulhat majd a helyzet. De igazából az autó alapvető dizájnja miatt van ez, minél kompaktabban építkezünk, annál rosszabb a hűtés” – summázta Shovelin.

A Mercedes a szokásosan forró Német és Magyar Nagydíjon is bajban lehet a túlmelegedéssel, de később esetleg Szingapúr és Mexikó is problémát jelenthet majd számukra.