Egyetlen autó sem nyújtott még ennyire Le Mans-közeli vezetési élményt, mint a GT Mk2, állítja a Ford, és aztán el is magyarázzák, hogy ez miért nem igaz: a versenyautókat ugyanis mindenféle szabályozáshoz harmonizálják.

Öröm-versenyautót épített a Ford 1

A GT Mk2 fejlesztése során ezzel szemben hanyagoltak mindenféle homologizációs normát, az autót ezért egyetlen jelenlegi versenyszériában sem látják szívesen, viszont cserébe 3,5 literes motorja kerek 700 lóerős, aerodinamikai csomagja, amely egy japán képregényben is túlzónak hatna, pont négyszer annyi leszorítóerőt termel, mint az utcai verzió: az elérhető maximális kanyargyorsulás meghaladja a 2 g-t.

Öröm-versenyautót épített a Ford 29

Az utcai autónál 90 kilóval könnyebb versenyautó minden elképzelhető irányban állítható lengéscsillapítókat, ültetett futóművet, puha versenyabroncsokat és karbon-kerámia fékeket kapott – utóbbiak egyébként a közúti verzióról származnak, hiszen ami jó, azt minek piszkálják.

Egy probléma mégis van: az autó 1,2 millió dollárba, azaz 350 millió forintba kerül. Ha ez nem probléma, mondunk egy másikat: mindössze 45 darab készül belőle.