Mindez azonban nem jelenti azt, hogy lazítottak volna a közepes és nehéz teherbírású teherautók vezetésére vonatkozó szabályokon, mivel az enyhítés csak a 4,25 tonnáig szól (korábban csak 3,5 tonnáig terjedt), ennél nagyobb össztömegű haszonjárművekhez továbbra is megfelelő C, illetve C+E jogosítványokra van szükség.
A holland kormány márciusban vezette be a könnyítést, de egyelőre csak kísérleti jelleggel. Az új szabályozás egyetlen célja, hogy ezzel elősegítsék a környezetbarát technológiák elterjedését az áruszállításban. A könnyű teherbírású, pótkocsi nélkül közlekedő elektromos haszonjárműveknél nemcsak nem követelik meg a szükséges jogosítványt, hanem a tachográf alkalmazásától is eltekintenek.
Az ilyen járművek kormánya mögött ülőktől mindössze annyit várnak el, hogy bizonyos időközönként lejelentsék a megtett kilométereket a Holland Entrepreneurship Agency számára. A B-s jogsisok azonban nem ülhetnek csak úgy át a személyautóból a puttonyos furgonba. Az enyhítés igénybevételéhez részt kell venniük egy ötórás vezetéstechnikai tréningen.
A holland autósiskolák már jelentkezhetnek az állami finanszírozású szakmai tréningek megszervezésére és lebonyolítására, de a pilot program 2022. december 31-ig tart. A Green Deal ZES kezdeményezés keretében megvalósuló projekt célja, hogy annyira leszorítsa a városi áruszállításból fakadó károsanyag-kibocsátást, amennyire lehetséges.