A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) több más helyszínhez hasonlóan a silverstone-i pályára is kijelölt egy harmadik DRS-zónát, amellyel a versenyzők nyitott hátsó szárnnyal vehették az első két kanyart.

Az újítás nem aratott nagy sikert, ugyanis csak az aerodinamikailag kiemelkedően jó autók voltak képesek a pályán maradni a DRS használata mellett is, az élcsapatok pilótáin kívül mindenki másnak a kanyar előtt zárnia kellett a szárnyat, ha nem akart bukni.

A tavalyi hétvégén így is történt két nagy baleset, miután a haasos Romain Grosjean és az Alfa Romeo Sauber-es Marcus Ericsson – véletlenül – nyitott szárnnyal érkezett meg az első kanyarba, hogy aztán a bukótéren keresztülszánkázva a falban kössön ki.

Több pilóta is értelmetlen és veszélyes húzásnak minősítette az új DRS-zónát, ami ráadásul egyáltalán nem járult hozzá az előzésekhez.

Hivatalosan ugyan nem mondták ki, de minden bizonnyal a 2018-as tapasztalatokból és történtekből okulva idén már nem lesz harmadik DRS-szakasz, a versenyzők újra csak a Wellington és a Hangar egyenesen nyithatják majd a hátsó szárnyat.