Drága autóval jár, de megtankolni már nincs pénze? Biztos neked is van ilyen ismerősöd, márkától függetlenül.

Mielőtt kommentben bárki is elkezdené harsogni, hogy „de hát a videóban egy elektromos autó van, hiszen zöld a rendszáma!”, azoknak elárulunk néhány részletet a BMW i8-ról:

  • Az i8-asban csöppnyi, háromhengeres turbós benzinmotor és egy villanymotor kettőse dolgozik. Első kerekeit villany- a hátsókat benzinmotor hajtja, kettejük összteljesítménye 362 lóerő, ami elég arra, hogy az 1500 kilót sem nyomó, szénszálas műanyagból és alumíniumból készülő autót 4,4 másodperc alatt 100 km/órás tempóra gyorsítsa.
  • A villanymotor elöl, míg a benzinmotor hátul helyezkedik el, utóbbit a csomagtartóból lehet megközelíteni, de különösebben nem érdemes, mert nem túl dekoratív szerencsétlen.
  • A konnektorról 2,5 óra alatt feltölthető 7,1 kWh-s lítiumion-akksik pedig a kettő között, középen trónolnak. Képes hangtalanul, tisztán elektromos üzemben is haladni, egészen 120-as tempóig, ilyenkor értelemszerűen a gyorsulás is szerényebb.
  • Ugyan nincsenek kétségeink, hogy el lehet vele járni a gyár által ígért 2,1 literes fogyasztással, vagy ha gyakran töltik – papíron 37 kilométer körüli távolságot lehet vele egy töltéssel megtenni – akkor tisztán elektromos üzemmódban is, de minek? Kissé idétlen dolog egy ilyen autóban a fogyasztásra koncentrálva, óvatos gyorsulásokkal, leszegett fejjel autózni.