A Volvo várhatóan ősszel mutatja be legújabb sorozatgyártásra alkalmas csuklós elektromos autóbuszát. Az újdonság arra a két tanulmányra fog épülni, amelyek már 2018 óta róják Göteborg utcáit. A kísérleti példányok azóta 4500 órát voltak forgalomban és eddig összesen 62 ezer kilométert tettek meg.

A svéd gyártó a tervek szerint 18 és 18,7 méteres változatban fogja gyártani a nullemissziós csuklóst. A Volvo mindkét változatnál gyors utasáramlást ígér, de a hosszabb változatot elsősorban azon üzemeltetők számára fejlesztik ki, akiknek kifejezetten fontos a nagy befogadóképesség. Bár a hajtásláncról még nem árultak el részleteket, az már biztosra vehető, hogy akkumulátorait gyors és lassú töltéssel is lehet majd tölteni. Előbbi az áramszedős (pantográfos) töltési megoldást takarja, amit elsősorban a végállomásokon alkalmaznak, utóbbi pedig a buszgarázsokban éjszaka történő CCS-töltést jelenti.

Itt az újabb ellenszer a nagyvárosi szmogra 1

A Volvo Buses elnöke, Håkan Agnevall szerint a világ nagyvárosai jelenleg arra törekednek, hogy fenntartható közösségi közlekedési rendszerekre álljanak át. Az elektromos buszok ebben kulcsfontosságú szerepet tölthetnek be, hiszen zéró károsanyag-kibocsátással és alacsony zajszinttel közlekednek. A fejlett biztonsági rendszereknek köszönhetően pedig akár a baleset számának csökkentésében is fontos szerepet játszhatnak. De ami ennél is fontosabb, hogy fenntartásuk is kedvezőbb. A szóló Volvo 7900 Electric például 80 százalékkal gazdaságosabban üzemeltethető egy dízel busznál a gyártó szerint.

Az új Volvo 7900 csuklós elektromos buszt a brüsszeli Busworldön fogják leleplezni. Az újdonsággal a svédek felzárkózhatnak az ebben a szegmensben Európában már jelentős szereplőnek számító holland VDL, lengyel Solaris,  spanyol Irizar vagy éppen a kínai BYD mellé.