A Forma-1-es Brit Nagydíj második szabadedzésén érvényesült a papírforma, már ami az élcsapatok sorrendjét illeti, az élen a Mercedes zárt, a címvédőket a Ferrari és a Red Bull követte, de mindhárom alakulatnál a „második számú” versenyző volt a gyorsabb, azaz Valtteri Bottas lett az első, a Ferrarinál Charles Leclerc megelőzte Sebastian Vettelt, míg a Red Bull-osok közül Pierre Gasly volt előrébb.
Bottas úgy hozta az első időt, hogy az autója jó darabig a garázsban volt, ugyanis a gyújtógyertyákkal akadt nála gond. A hazai sztár csapattárs mondjuk alig maradt el tőle, Hamilton mindössze 69 ezredmásodperces hátránnyal lett a második, sőt, még Leclerc is kéttizeden belül végzett a finnhez képest.
Vettel pushing on and over the limit in his Ferrari😬#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/5pP9ItVXNT
— Formula 1 (@F1) July 12, 2019
Vettel hátránya már közelebb volt a fél másodperchez, míg a jobbik Red Bull-os, Gasly is nagyjából ennyit kapott.
A középmezőny legjobbja a egyre inkább magára találó McLaren volt, az újonc Lando Norris és Carlos Sainz szendvicsbe fogta a 7. helyen záró Max Verstappent.
A top10-be újra befért a Toro Rossó-s Alexander Albon, valamint a szó szerint otthoni versenyét teljesítő Racing Point pilótája, Sergio Perez.
Some off-roading for Albon at Brooklands 😯#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/slnsitVPNF
— Formula 1 (@F1) July 12, 2019
Az első edzésen műszaki hibával leálló Kimi Räikkönen Alfa Romeóját a csapatnál sikerült igen gyorsan megjavítani, a második edzés kezdetén ő gurult elsőként a pályára.
A Renault azt mondta, Silverstone-ban teljesen új beállításokkal kísérleteznek majd, úgy tűnik, eddig nem találták el a dolgokat, hiszen a pilótáik a középmezőny vége felé zártak, Daniel Ricciardo alatt ráadásul a pályán állt le az autó nem sokkal a vége előtt, egyszerűen lekapcsolt a motorja menet közben.
Ricciardo grinds to a halt temporarily bringing out the VSC ⚠️#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/HA4htfgeBI
— Formula 1 (@F1) July 12, 2019
A Haasnak, pontosabban Romain Grosjeannak sem volt jó napja, azt követően, hogy az első gyakorlás kezdetén a bokszutca falán törte le az első szárnyát, délután hidraulikai szivárgás miatt vesztegelt a garázsban az edzés nagy részében.
Ahogy délelőtt, délután is állandó volt a csúszkálás, az elfékezés, a friss, gyenge tapadású aszfalt és a kiszámíthatatlan széllökések tökéletes táptalajt adtak az ilyen jellegű hibákhoz, az újoncoktól Vettelig és Hamiltonig szinte mindenki nyírt egy kis füvet, vert fel egy kis port.