Már az utolsó szakaszokon tekernek a kerékpárosok a Tour de France-on. A háromhetes francia kerékpáros körverseny a világ egyik legnehezebb megmérettetése, igazi embert próbáló verseny.
Azt eddig is tudtuk, hogy az emberi tényező mellett a kerékpárok is fontosak: még a versenykerékpárok között is van különbség, ráadásul egy hegyi szakaszra tervezett kétkerekű kialakítása eltér egy időfutamra specializált változattól.
Emellett a sárga trikó megszerzéséért folytatott csatában az abroncsok minősége szintén sokat számít a szakaszgyőzelmek és dobogós helyek eldöntésében. A Tour de France-on idén elinduló 22 csapat felének a Continental és a Vittoria szállít abroncsokat, azaz a gumiháború a kerékpársportban is jelen van. Az előbbiek gumijait kézzel készítik, és mindössze negyed kilót nyom, ezért jelentős szerepet tölt be a súlycsökkentésben.
Az alig mintázott gumit ragasztással rögzítik a felnire, éppen ezért nem tud leválni róla, még akkor sem, amikor az Alpok vagy a Pireneusok lejtőin 100 km/órás sebességgel suhannak a cél felé. A keverékben a szintetikus gumit természetes gumival ötvözik, így különösen nagy teljesítményű futófelületet alkotnak meg, amelyhez az alaknak és felületi tulajdonságoknak megfelelően optimalizált koromrészecskéket adnak.
Hasonló módon készülnek a Vittoria abroncsai is. Az olasz gyártó külön gumikat tervezett az időfutamokra, melyek még vékonyabbak, pamutbélésük pedig még könnyebb, mint a hosszú szakaszokra szánt változaté.