Kezdjük a rosszabbik hírrel. Megjelent ugye a Chevrolet Corvette legfrissebb, nyolcadik generációja, mely középmotoros elrendezésű lett, hogy felvehesse a versenyt az európai sportautókkal. Ez azonban merőben új sebességváltót hozott magával, melyet a Tremeckel együtt fejlesztett a Chevrolet és akár a legerősebb, nagyjából 800 lovas modellbe is beszerelhetik.
A Corvette-nek volt egy prototípusa, mely még a Porsche PDK váltóját használta, hiszen más nem állt rendelkezésre ehhez a teljesítményhez. A kézi váltó lehetőségét pedig a szárazkarteres motor és a vásárlók miatt vetették el. Bár a Corvette Z06-os tradicionálisan kézi váltós modell, legutóbb automatával is elérhető volt és persze jobban is fogyott.
Folytassuk a vidámabb hírrel. A BMW kukába dobta az M-es modellek duplakuplungos váltóját, mert az M5 és M8 modellek esetében sem volt használható az összkerékhajtás miatt. Helyette a megszokott nyolcsebességes ZF automatát alkalmazzák ezekben a nagy teljesítményű autókban is. Az új M3-as és M4-es modellek valószínűleg elérhetőek lesznek xDrive összkerékhajtással, de tisztán hátsókerekes modell is lesz a palettán.
Vélhetően ezek a valamival több mint 450 lóerős verziók lesznek majd elérhetőek kézi váltós kivitelben, mert a BMW-nek nincs olyan kézi váltója, mely elbírna 650 Nm-nél nagyobb nyomatékot.