Hajszállal, de rekordot döntött a használtautós import 2019 első felében: a 79 150 jármű mindössze 47 darabbal, azaz 0,06 százalékkal több, mint a tavalyi adat a Datahouse szerint.

Sajnos változatlanul öregecske, nagyrészt leharcolt négykerekűeket trélereznek be a nepperek, 60 százalékban 10 évnél idősebb járművek érkeztek Magyarországra.

A 20 legnépszerűbb modell listáját elnézve látunk egypár érdekes trendet, kezdjük a top 10 szereplőivel.

Top 20 használt autók – Szárnyal az Opel, zuhan a BMW 1

A használtautós import továbbra sem képes javítani a hazai gépjárműállomány immár 14,2 éves átlagéletkorán

Top 10 – a legnépszerűbb modellek

Lassan harmadik éve három kompakt uralja a dobogót, most éppen az Opel Astra, Ford Focus, Volkswagen Golf sorrendben (tavaly a Focus nyert a Golf előtt). Mindegyikük importja csökkent az év első felében, de még tartják magukat.

Egyre kevésbé kívánatos tárgy a koros 3-as BMW, amelyből 2016-ban még minden más modellnél több ömlött az országba. Azóta viszont látványosan zuhan az importja: a tavalyi első féléves darabszámnál idén 19 százalékkal kevesebb érkezett.

Top 20 használt autók – Szárnyal az Opel, zuhan a BMW 2

Két éve folyamatosan csökken a 3-as iránti érdeklődés, az A4 viszont tartja magát

Vele ellentétben tovább szárnyal az Opel Meriva, micsoda meglepetés, éppen a gyártásának a leállítása óta hasít: 2017-ben 14. volt a listán, 2018-ban 9., idén már 7. Év per év alapon 13 százalékos növekedést mutat a tőlünk nyugatra kukázott apró egyterű behozatala.

Márka, modell Darab Változás
1. Opel Astra 2666 -8,76
2. Ford Focus 2633 -9,46
3. Volkswagen Golf 2479 -7,6
4. Volkswagen Passat 2459 -1,13
5. Audi A4 1845 1,37
6. BMW 3 1777 -18,97
7. Opel Meriva 1387 13,04
8. Opel Corsa 1375 2,77
9. Opel Zafira 1286 -19,12
10. Hyundai i30 1215 45,11

Tisztán látszik, hogy a legújabb szerelem az i30-as, csaknem másfélszer annyit hozattak be a megrendelők, mint egy éve ilyenkor. Kissé talán megkésve, de általános trendnek tűnik a dél-koreai márkák felfedezése, nézzék csak meg a keretes után, hogy mi produkálta a 20-as lista második legnagyobb boomját!

Újra csúcson a nepperkedés

A gyengélkedő forint ellenére ismét fényes évek járnak a szorgos kereskedőkre. Szépen pörög a használtautós import, a rutintalan magánszemélyek közül is egyre többen vágnak neki Európának a tuti vétel reményében. Nézzék csak meg milyen lendülettel emelkedett a tavaly beállt stagnálásig a behozatal!

  • 2015-ben 122 620 darab kint levetett személyautót hoztak be a profik és a kalandvágyók,
  • 2016-ban 142 003-at,
  • 2017-ben 155 414-nél állt meg a számláló,
  • 2018-ban 155 417 lett az új éves rekord.

Ez azt jelenti, hogy az év minden egyes napján 426 darab, zömében idős autó érkezik Magyarországra. A 155 417 megelőzi a hazai újautó-értékesítést is, a cégek és a magánszemélyek vásárlásai tavaly összesen 136 601 darabnál álltak meg.

A 20-as lista második fele

Két napja jelent meg a Vezessen a hazai újautó-piac idei értékesítéseiről nagyobb összeállítás, amelyben külön kiemeltük, hogy a nemrég bemutatott harmadik generációs Kia Ceed mennyire népszerű, a komolyabb névvel rendelkező Focust, Mégane-t stb. lenyomva bekerült a top 10-be. Nos, a használtak között is masszívan tör előre, 37,8 százalékos növekedése a tavalyi első félévhez képest a top 20 második legnagyobbja.

Márka, modell Darab Változás
11. Kia Ceed 1104 37,83
12. Audi A6 1103 4,55
13. Ford Fiesta 1023 13,04
14. Audi A3 980 0,31
15. Honda Civic 962 0,00
16. Škoda Octavia 960 19,4
17. Mercedes C-osztály 954 11,71
18. Volkswagen Polo 939 -6,85
19. Honda Jazz 927 -6,65
20. Ford Mondeo 921 -5,05

 

Top 20 használt autók – Szárnyal az Opel, zuhan a BMW 3

Szépen megindult Nyugatról a Škoda Octaviák karavánja, és ki kell emelni, hogy a 3-as BMW iránti csökkenő érdeklődéssel párhuzamosan érdemben növekedett a C-osztályos Mercedesek beszerzése

A listáról látványosan kihulló modelleket soroló blokkunkba is e két német prémiummárka termékei szerepelnek. 2016-ban még 8. volt az A-osztályos Mercedes, és ugyanakkor 10. az 5-ös BMW, manapság már egyik sincs a top 20-ban.

Lehet szeretni, nem szeretni, ez van: SUV-őrület tombol a használt autók piacán is

Tíz különálló kategóriába sorolja a Datahouse a használtan behozott személyautókat, az angol elnevezések ellenére egyértelmű lesz mindenki számára, hogy érdemben csak a szabadidő-autók importja növekedett. Meg a luxus-kategóriába sorolható drágaságoké.

Kategória Darab Változás
1. Lower-medium 21 111 -1,35
2. Upper-medium 13 673 -4,67
3. MPV 13 195 -6,66
4. Small 11 107 -0,12
5. SUV 9222 27,41
6. Executive 3550 1,11
7. Sports 2719 -7,11
8. Mini 2240 4,38
9. Other Car 1776 -1,06
10. Luxury 556 14,4

Ha a SUV-k iránti érdeklődés nem dagasztotta volna az Excelt, rekord helyett visszaesés következett volna be, a kategóriák többsége mellett ugyanis mínuszok szerepelnek. Itt-ott látni stagnálást, de valódi, masszív növekedés kizárólag a SUV-knál volt az év első hat hónapjában.

Top 20 használt autók – Szárnyal az Opel, zuhan a BMW 4

Nagyon mélyről tör előre a szabadidő-autók importja, a legnépszerűbb 20 modell közé ezidáig még egyetlen klasszikus SUV sem fért be, de ne legyenek kétségei senkinek, csak idő kérdése. Nissan Qashqaiból – egyelőre – 336 darab jött be idén

Növekedés helyett visszaesett a hibridek importja. Megugrott viszont az elektromos autóké

Tavaly részletesen írtunk róla, hogy az elmúlt három évben megháromszorozódott a Toyota hibridjeinek importja. Úgy tűnik, a mögöttünk álló félévben megtört a lendület. Óvatosan fogalmazunk, ugyanis az alábbi autóknál csak egész éves adataink vannak 2018-ból. Arányosítva a féléves számokat, úgy tűnik, hogy a hibridek élmezőnyéből egyedül az Auris HSD tudott érdemben növekedni, az elmúlt három esztendőben nagyot futó (top 20-ba is bekerülő, most onnan kieső) Priustól a zöld rendszámos Amperáig visszaesett a behozatal.

  1. Toyota Prius 764 darab (1825)
  2. Toyota Auris HSD 318 (550)
  3. Opel Ampera – 107 (307)
  4. Lexus RX H – 86 (179)
  5. Toyota Yaris Hybrid 72 (197)
Top 20 használt autók – Szárnyal az Opel, zuhan a BMW 5

Meglepetés a Prius iránti lanyhuló kereslet. Meglátjuk, ideiglenes-e a visszaesés

Még mindig alacsony számokról beszélünk az elektromos autóknál, de itt legalább folyamatos és jól látható az emelkedés.  Igaz, itt is csak a 2018 egészére vonatkozó számokhoz tudunk viszonyítani, de egyértelműnek tűnik, hogy a töltőhálózat megindult fizetőssé tétele nem törte meg a lendületet.

  1. BMW i3 – 273 darab (335)
  2. Nissan Leaf – 103 darab (108)
  3. Tesla Model S – 54 darab (47)
  4. Renault Zoe – 39 darab (38)
  5. Citroën C-Zero 38 darab (70)