Első pillantásra igen jól indul a Ferrari és Sebastian Vettel hazai hétvégéje, hiszen a négyszeres világbajnok zárt az élen a Forma-1-es Német Nagydíj első szabadedzésén Hockenheimben.
Vettel mögött csapattársa, Charles Leclerc, majd a mercedeses Lewis Hamilton és a Red Bull-os Max Verstappen következett két és fél, valamint három tized körüli hátrányokkal.
With 15 minutes to go, it's the local boy on top of the timesheets
Vettel posts a 1:14.013
Putting him a quarter of a second ahead Leclerc, who is in P2#F1 #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/DCM864xWhp
— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy a 35 fokos levegő- és az 50 fokot közelítő aszfalthőmérséklet nem reprezentatív szombat, és főleg a vasárnapi versenynap tekintetében, ugyanis esők és enyhülés jön majd. A pálya rövid, így automatikusan kisebbek a különbségek, ráadásul a számos új fejlesztéssel – és ünnepi, részben fehér festéssel – ellátott Mercedesszel Hamilton nem a lágy, hanem a közepes keveréken futotta leggyorsabb körét.
Valtteri Bottas az 5. idővel, és hajszál híján a gumifalban zárta a gyakorlást, a finn a legvégén hibázott ugyanott, mint a tavalyi versenyen Vettel, de szerencséjére pont úgy vágott keresztül a kavicságyon, hogy jó egy méterrel elkerülte a falat, így ki tudott evickélni, és visszaautózott a boxba.
90 seconds from the end of the session, @ValtteriBottas locks up and finds the gravel
His Mercedes comes to a halt a few centimetres from the barriers and luckily there doesn't seem to be any damage#F1 #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/nOMhPcbYKE
— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
Úgy tűnik, a Mercedes tempójával nincs gond, de az autó egy kicsit ideges, nehezen irányítható, a gyakorlás folyamán Hamilton és Bottas is jó párszor furcsán vette a kanyarokat, az első szárnyakról el is szórtak ezt-azt.
A wobble for @ValtteriBottas as he goes into the gravel
A few seconds later, @LewisHamilton hits the dirt too
Those new-look Mercedes are pushing hard #F1 #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/NdKdhfwalv
— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
A top10 második felében Pierre Gasly (Red Bull), a mclarenes Carlos Sainz, a Haasnál továbbra is a melbourne-i specifikációjú csomaggal kísérletező Romain Grosjean, a Racing Point-os Lance Stroll, valamint a renault-s Daniel Ricciardo zárt.
Az ausztrál pilótának szintén az utolsó percekben volt egy húzós pillanata, Ricciardo az első kanyarban pördült meg és sodródott ki, de az aszfaltozott bukótérnek köszönhetően simán folytatni tudta, csak a gumijai bánták a piruettet.
RED FLAG: Session is stopped as Kevin Magnussen's Haas comes to a halt on the track #F1 #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/m2sLwOT7m5
— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
A másik Renault-ban Nico Hülkenberg az autó furcsa viselkedésére panaszkodott, míg az edzés elején Kevin Magnussen a pályán állt le a Haasszal, a piros zászló is előkerült, de miután visszakerült a boxba a fekete-arany járgány, kiderült, hogy mindössze egy szenzor romlott el az erőforrásban, így a dán simán folytathatta programját.
A mezőny végén Robert Kubica ezúttal jelentős előnnyel verte általában gyorsabb csapattársát, igaz, ezen a hétvégén a lengyel autójára kerültek fel a legújabb, immár valódi előrelépést ígérő fejlesztések.