Azt már az elején hozzá kell tenni, hogy nem nálunk, hanem Hollandiában próbálják eladni a feltűnően zöld, 1989-es négyütemű Wartburgot. Tisztességesen meg van csinálva, szó se róla, de az ár innen nézve kissé hajmeresztő.

Vajon ott a ritkasága szorzóként szolgál, vagy csak az eladó próbálja az összes alkatrész és befektetett munkaóra árát visszakapni?

1,8 milliót kérnek ezért az átfaragott Wartburgért 1 1,8 milliót kérnek ezért az átfaragott Wartburgért 2 1,8 milliót kérnek ezért az átfaragott Wartburgért 3

Wartburg 1.3

1989. október 12-én hagyta el a futószalagot az első négyütemű motorral szerelt Wartburg 353. Típusjelzését Wartburg 1.3-ra módosították, ami utal a hengerek térfogatára. Az eisenachi gyár nem saját fejlesztésű négyütemű motorját építette a Wartburgokba, hanem a VW-tól megvett licenc alapján gyártotta azt.

Sajnos a megállapodás olyan sokba került, hogy csak kevesen engedhették meg maguknak a négyütemű Wartburgot. A licenc árát ugyanis beépítették az új 1.3-as Wartburgok vételárába. A cég tárgyalásai a Mitsubishivel zátonyra futottak. Az eladási mutatók drasztikusan visszaestek, és ez már az eisenachi autógyártás végleges leállítását vonta maga után.

A Daimler és a Benz gyár után a harmadik legnagyobb németországi autógyárnak be kellett zárni kapuit. Így szűnt meg Türingia legnagyobb autógyára 1991. április 10-én az utolsó Wartburg legördülésével a gyártósorról. A gyár bezárásához nagyban hozzájárult a berlini fal leomlása is, mert már elérhetőek voltak az egykori NDK-s emberek számára az Opel, VW típusok, nagyjából annyi pénzért, amennyiért egy új 1.3-ast lehetett kapni.

Jelenleg 25 eladó darab van itthon a típusból, a legdrágább ára 1 050 000 forint.

1,8 milliót kérnek ezért az átfaragott Wartburgért 4 1,8 milliót kérnek ezért az átfaragott Wartburgért 5