Az esős Forma-1-es Német Nagydíj igazi káoszfutam volt, melynek nagy vesztesei közé tartozott a renault-s Nico Hülkenberg is. A 169 futam után is „dobogószűz” német féltávnál még jó eséllyel haladt az első F1-es pódium felé, ám a ferraris Charles Leclerc és a mercedeses Lewis Hamilton után a 40. körben ő is kicsúszott a 16-os kanyarban, monacói kollégájához hasonlóan a kavicságyban is maradt.

A német finoman szólva sem volt boldog, de Leclerc-hez hasonlóan ő is a bukótérben található, más felületű, gyorsulási versenyeknél használt aszfaltot okolta az apró hiba annál fájdalmasabb következményéért:

„Nem is tudom, mit mondjak. Egészen addig nagyszerű munkát végzett mindenki, a csapat is, én is, aztán egy épp csak egy pillanatra elvesztettem az uralmamat az autó felett, pont a rossz kanyarban. A 16-os kanyar mellett nem szokványos aszfalt van, az ott valami korcsolyapálya, amint rámentem, nem tudtam irányítani az autót, ahelyett, hogy lassultam volna, még gyorsultam is, az eredményt mindenki láthatta, a falban végeztem.”

„Nehéz ezt megemészteni. Bocsánatot kérek a csapattól, szép munkát végeztek, főleg ma, a stratégiával meg minden. Addig minden jól ment, de ugye az összes kört meg kéne tenni…” – magyarázta a német, hozzátéve, hogy a pilóták biztosan beszélni fognak az FIA-val az említett aszfaltról.

A másik renault-s, Daniel Ricciardo már jóval korábban búcsúzott, az ausztrál műszaki hibával állt ki.

„Igen, a kipufogó hibásodott meg, szerencsére úgy néz ki, mással nincs gond. A pilótafülkében is láttam, hogy baj van, aztán a tükörbe nézve láttam a nagy füstöt. Kár ezért, mert utána kívülről néztem a versenyt, izgalmas futam volt, jó lett volna a pályán maradni, lehettek volna lehetőségek, szóval ez egy kicsit elkeserítő. Nem mondom, hogy jó móka volt nézni, de nézői szempontból nagyon izgalmas volt” – nyilatkozta.