Bár a Hungaroring az egyik legrövidebb, egyben a legalacsonyabb átlagsebességű épített pálya a Forma-1-ben, a gumik szempontjából kimondottan nagy kihívást jelent a kanyargós mogyoródi aszfaltcsík.
Az egymást követő kanyarok folyamatosan melegítik az abroncsokat, ráadásul az általában magas környezeti hőmérséklet és a pálya földrajzi elhelyezkedése, a katlanjelleg miatt sem a gumikat, sem az autót összességében nem könnyű hűteni.
A Pirelli a tavalyi közepes, lágy és ultralágynak megfelelő keverékeket hozza idén a pályára, alább látható, hogyan válogattak a csapatok-pilóták.
„A Magyar Nagydíj az utolsó a hagyományos nyári szünet előtt, egy fizikailag és stratégiailag is nagy kihívást jelentő versennyel zárjuk a szezon első felét. Az előzés nehéz a szűk versenyív miatt – ha letér valaki, lecsúszhat a pályáról –, így a pályán elfoglalt pozíció kiemelten fontos, a stratégiának erre kell koncentrálnia. Ezzel együtt a Hungaroring meglepetést is hozhat, ha összejön a megfelelő gumistratégia és a jól kezelhető autó kombinációja, nem is feltétlenül kell hozzá a leggyorsabb autó. Az ideivel egyező gumikiosztással, az esős időmérő után eltérő versenystratégiákat láttunk, remélhetőleg ezen a hétvégén is hasonló változatossággal találkozunk majd” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola.