Nemrég még elég világosnak látszott a 2020-as versenynaptár ügye: Németország, valamint Spanyolország és/vagy Mexikó kiesik, de az új belépő Vietnammal és a visszatérő Hollandiával tartják majd a 21 fordulót a jövő évben.
Barcelona ugyanakkor nagyon nem akart lemondani a Forma-1-es versenyről, a szervezők jól lobbiztak, így Katalónia kormánya tegnap megadta a szerződéshosszabbításhoz szükséges állami támogatást.
„Ma fontos megegyezés született, amely lehetővé teszi, hogy további egy évre Katalóniában maradhasson a nagydíj. Még pontosabban: jóváhagytuk a Forma-1-es szerződés 2020-as meghosszabbítását” – jelentette be csütörtökön Meritxell Budo, a katalán autonóm közösség szóvivője.
A Forma-1 jogtulajdonosa, a Liberty eddig 21 futammal számolt, Barcelona maradása azonban borítja a tervet, ugyanakkor a naptár további bővítéséhez a csapatok egyetértésére lesz szükség.
„Részünkről rendben lenne a 22 futam” – mondta a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner csütörtökön a Hungaroringen.
„Azonban ragaszkodunk az egy idényre három motort előíró szabályhoz. Nekünk a negyedik motor csak pluszkiadással járna, szóval a nagy kérdés, hogy a motorgyártók vállalnának-e 22 futamot három erőforrással” – tette hozzá.
Kevés a motor, kevés az ember 22 futamra
A Mercedes címvédője, Lewis Hamilton nem biztos benne, hogy megvalósítható a dolog:
„Már most is vannak csapatok, amelyek csak 20 perccel az edzés kezdete után mennek ki, hogy így óvják a motorokat. 22 verseny nagyon sok.”
A McLaren spanyol versenyzője, Carlos Sainz természetesen drukkol Barcelonának:
„Úgy hallottam, hogy egyéves hosszabbításról tárgyalnak, de egyelőre semmi sem hivatalos. De nagyon örülnék, ha összejönne a dolog.”
A motorok mellett az emberi erőforrások is problémát jelenthetnek, ugyanis míg a nagycsapatoknál még megvan a megfelelő pénzügyi háttér és létszám ahhoz, hogy rotálják a futamokra utazó stábok tagjait, a közép- és kiscsapatoknál ez nem lehetséges, a dolgozók pedig egyszerűen nem bírják az állandó utazást, távollétet, így akár távozhatnak is az F1-ből.
További nagy kérdés, hogy mi lesz Mexikóval, mert tavasszal ugyan az volt az álláspont, hogy az állam nem költ több pénzt a futamra, nem olyan rég arról lehetett hallani, hogy az ottani szervezők is megoldják a finanszírozást, azaz lehetséges lesz az idén lejáró szerződés meghosszabbítása.