A csapatok már előzetesen megegyeztek, hogy – akárcsak az előző években – két négynapos teszt előzné meg a 2020-as Forma-1-es szezon kezdetét, a folytatásban pedig két kétnapos gyakorlást bonyolítanának le. Utóbbiból az egyiket a Bahreini, a másikat minden bizonnyal a Brit Nagydíj után.
Ennek megváltoztatásához az istállók egyhangú beleegyezésére van szükség, és előfordulhat, hogy ez meg is lesz. Jelenleg az a helyzet, hogy Vietnam érkezésével és Hollandia visszatérésével, a németországi és mexikói helyszín kiesésével, de Barcelona valószínű bennmaradásával 21-ről 22 futamosra duzzad a versenynaptár.
Ennek következtében a sportág kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media arra kérte a csapatokat, hogy amennyiben nem jelent nekik akadályt a plusz egy futam, akkor – annak érdekében, hogy a hosszabb idény se okozzon nagyobb galibát – menjenek bele abba, hogy csökkentsék a tesztek számát.
Azonban ez nem annyira fekete-fehér, mert többek között az is a csapatok szeme előtt lebeg, hogy 2021-től jönnek az új, 18 colos kerekek. A tesztnaptár már a csapatvezetők kezébe került, az utóbbi megbeszéléseken pedig elhangzott többször is, hogy téma a tesztlehetőségek csökkentésének száma – ezeken a megbeszéléseken a főnökök mellett az FIA és az F1 képviselői is rendre megjelennek.
Eltérőek a vélemények ennek kapcsán a Forma-1-ben az alakulatok között, de az Autosport egy közeli forrásból megtudta, hogy a csapatok hajlanak a váltásra. Ez azt jelentené, hogy egy ötnapos teszttel indulna az idény az eddigi kétszer négy nap helyett. A felkészülési időszak így egy héttel tovább tartana, ami praktikus is lenne, ha azt vesszük figyelembe, hogy így talán több csapat elkészül idejében az autójával.
A felmerült rendszer hátránya viszont, hogy nincs második lehetőség, azaz az új alkatrészeket már csak élesben, a szezonnyitón próbálhatják ki a csapatok. További alternatívákat jelent a jelenlegi, kétszer négynapos teszt, valamint a kétszer háromnapos formátum.
„Nekem az a véleményem, hogy már túl sok mindent csinálunk az előszezoni tesztek alatt” – szólalt meg a témában Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója. „A tesztpadoknak és a szimulátoroknak köszönhetően sokkal megbízhatóbbakká váltak az autók, eközben a pályák, ahová tesztelni járunk, nem igazán adják azt, amit a pályák többsége igen” – utalt a szokásos barcelonai teszthelyszínre.
„Ha igazán fel akarjuk rázni a dolgokat, az segítene, ha kicsit csökkentenénk az előszezoni tesztek számát. Kemény próba az előszezon, és nem is a legjobb módja a szezonkezdetnek, főleg 22 futamos versenynaptár mellett” – tette hozzá a szakember.
„Ha csökkentjük ennek számát, az emberek válláról komolyabb terhet is le tudnánk venni. Ezért muszáj lenne megtennünk ezt a lépést.”