A nagyvárosi légszennyezés csak Európában évente 800 ezer ember halálát okozza. Minden olyan személyautó, furgon vagy busz, ami nem bocsát ki kipufogógázokat, szebbé, élhetőbbé teszi a lakott területeket. Ezek az alapvető gondolatok hívták életre az EAVan névre keresztelt törpe áruszállítót, de gyanítjuk, hogy ez csak duma: szerintünk az angol fiatalok csak racionális indokot kerestek arra, hogy megépítsék ezt az iszonyú cuki valamit.

Az Electric Assisted Vehicles (EAV) cég első áruszállítója – innen az EAVan név – a teherkerékpár műfaját javítja fel. Mivel azonban elsősorban a furgonokból szeretnék átültetni ebbe az emissziómentes szerkezetbe a sofőröket, nem pedig a bringásoknak terveztek tágasabb járművet, az egész úgy néz ki, mint egy lekicsinyített dobozos teherjármű.

Mivel egy ilyen jármű tömege vélhetően jóval nagyobb, mint egy átlagos kerékpáré, leginkább elindulni nehéz vele. Ezért villanymotor hozza mozgásba a szerkezetet, egészen 5 km/órára gyorsítva fel a legfeljebb 120 kg-nyi csomagot cipelni képes járművet. Onnantól szokásos elektromos rásegítésű e-bike módjára haladhatunk, legfeljebb 25 km/órával.

Ez a pedálos kisteherautó az ökofuvarosok álma 1

A rásegítés mértéke szabályozható, az EAVan különböző áttételezésű váltókkal rendelhető, és természetesen fékezéskor, illetve szabadonfutáskor visszatölt a villanymotor az akkuba.

A hatótávolság alaphelyzetben 96 km, de ha további akkukat vásárolunk, akár messzebb is mehetünk. Az akkuk normál konnektorról tölthetők, illetve cserélhetők, így néhány perc alatt újra üzemkésszé tehető az EAVan.

A jármű ráadásul teljesen moduláris, a zárt dobozos furgontól a platós felépítményig sok lehetőséget kínál. A tervek szerint többféle hosszban is rendelhető volna, ami akár személyszállításra is lehetőséget teremt, de persze mentő- vagy őrszolgálati járműként is használható volna egy ilyen kerékpár-kisteher kiméra.

A cég a következő lépésben hőszigeteléssel, fűtéssel és egyéb funkciókkal szeretné növelni a kis jármű komfortszintjét. A tervek szerint szeptembertől kezdődnek a konstrukció éles tesztjei, a további fejlesztések a tapasztalatoktól függenek.