Tovább csökken a vásárlók dízelekbe vetett bizalma, gyakorlatilag leállt a szabadidőjárművek eladásainak növekedése, illetve elfogytak a magánvásárlók: ilyen trendek jellemezték az európai újautó-piacot az első félév utolsó hónapjában.

Skandináviában például több villanyautót adtak el, mint dízelt – ez akkor is nagy szó, ha a különbség hajszálnyi csupán (20 182 vs. 20 092 db.)

Vége a szabadidőjárművek aranykorának? 1

Európa-szerte 21 százalékkal esett a dízelek iránti kereslet, 31%-os piaci részesedésük minden eddiginél alacsonyabb. Ugyanakkor az akkus villanyautók forgalma 20 százalékkal nőtt – igaz, piacrészük még mindig csupán 7,5%.

A szabadidőjárművek gyártóinak egyik szeme sírhat, a másik nevethet: minden idők harmadik legjobb hónapját zárta a műfaj (556 400 db), ez azonban csupán 0,7 százalékkal magasabb, mint amennyit egy éve ilyenkor eladtak.

Vége a szabadidőjárművek aranykorának? 13

Különösen látványos a Nissan Qashqai (-14,5%), a Volkswagen Tiguan (-17,5%) és a Peugeot 3008 (-17,9%) hanyatlása. Nőtt ugyanakkor a vadonatúj Toyota RAV4 forgalma, többet adtak el a VW T-Rocból (+14,4%) és a Dacia Dusterből (+10,8%) is.

Valójában csak két márka lehet büszke júniusi teljesítményére: az egyik a Toyota, amely a hibrid piac 72%-át tudhatja magáénak, a másik pedig a Tesla, amely 250 százalékkal növelte eladásait egy év alatt.

Vége a szabadidőjárművek aranykorának? 14