Ha egy bombabiztosnak tartott, szívó benzinmotorral szerelt típusnak rossz gazdája volt, akkor az is lehet egy keserűséget hozó betegágy. Az esély megvan rá, de kisebb, mintha bonyolult, nagy teljesítményre, nyomatékra hangolt, modern, feltöltővel ellátott erőforrást szeretnénk autónkban tudni.

Ezt mindenkinek magának kell mérlegelnie, megéri-e a jobb menettulajdonságért cserébe a plusz alkatrészek jelentette rizikó, legyen szó akár benzines, akár dízelüzemű autóról. Mindenki szeretne egyértelmű választ kapni, de mivel minden élethelyzet más, csak segíteni tudunk a döntésben, a vásárló helyett dönteni nem.

Minden elromlott a japán dízelben

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor

Köszönöm válaszát a Honda Accorddal kapcsolatban,tisztában vagyok vele hogy bármi megtörténhet idős kocsival,a mostani /CRV/is megkap minden törődést /olaj cserék;váltóban,difiben stb,vezérlés csere olajcsere 10000 km-ként stb…/.

Itt kint nagyon megszívtam egy dízel Toyota Corollával ami létezik minden elromlott benne, többe lett volna megcsináltatni mint az autó ára.Azóta benzines autóink vannak.Az itteni/angol/ autó tulajok nem foglalkoznak a kocsikkal/szerviz,olajcsere stb/ addig hajtják a kocsit míg tönkre megy ,nem csináltatják meg, aztán vesznek másikat potom pénzért és mehet ugyanaz a sztori….

A képbe került a Toyota Camry 2.4 benzines automata 2004-2007. Ennél hibák stb? Automata hogy bírja? Nagyon tetszik a Camry, bár kisebb a csomagtartója.

Köszönettel
Zsolt

Szakértőnk válasza

Kedves Zsolt!

Sajnálom, hogy Ön megjárta az utolsó dízelautójával, de higgye el, nem minden dízelautó bontószökevény. Ismerem a helyi viszonyokat, Írországban volt autószerelő műhelyem. Én évi kb. 120-150 000 kilométert autózok dízelautóval és nem esik ki alólam.

Szakértőnk szerint sincs örök életű tökéletes motor 1

Egyre több Toyota Camry eladó itthon, főleg hibridek

A Toyota Camryvel nehéz mellélőni, ha vigyáztak rá és pontosan szervizelték. Az automata váltója Aisin gyártmányú és megbízható, de nehéz általánosságokról véleményt mondani egy tizenéves autóról. Előfordulnak szenzorhibák (pl. MAP) és gyakori a magas olajfogyasztás, ha nem jól bántak vele. Az a fontos, hogy a konkrét autó, amit megvásárolna, milyen állapotban van. Változatlanul azt tudom javasolni, nézesse át szakemberrel vásárlás előtt.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

Családi autó, amibe befér két gyerekülés

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

Autóvásárlás előtt állunk a férjemmel. Vannak elképzeléseink, de nem tudunk dönteni, hogy milyen járművet vegyünk, ebben szeretnénk a segítségét kérni.

Fontos számunkra, hogy tágas legyen hátul a kocsi, 2 gyerekülés kényelmesen beférjen + én is melléjük. A csomagtartója nagy legyen, kombi vagy egyterű autókra gondoltunk elsősorban. Napi vegyes használatban lenne, autópályán 40 km, városban kb 10/nap. Benzin felé hajlunk főleg, de fontos számunkra, hogy ne fogyasszon relatíve sokat, 7 l/100 km max. 1,5 milliót tudunk rászánni, és még 10 évig szeretnénk használni az autót a jövőben, ezért egy maximum 10 éves autó jöhet számításba.

Eddig a következő autókat néztük: Kia Cee’d SW, Hyundai i30 SW, Opel Astra H Kombi, Ford Focus Kombi, Renault Scenic, Mazda 5 (de úgy tudjuk, hogy korrózióra hajlamos).

Kérem segítsen, hogy tisztább képet kapjunk, hogy milyen típusú autót lenne érdemes vennünk.

Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Veres Judit

Szakértőnk szerint sincs örök életű tökéletes motor 2

Szakértőnk válasza

Kedves Judit!

Egy Kia Cee’d, Ford Focus méretű autóban nem fog elférni kényelmesen Ön és még két gyerekülés. Erre a használatra az egyterűek a legalkalmasabbak. Ezek közül is azok, melyekben három egyforma méretű a hátsó ülés. 1,5 millió forintért benzinesben a Citroen C4 Picasso érhető el. Találhat még a piacon Opel Zafirát, de ott le kell mondani a 3 egyforma ülésről. Jó választás lehet még a Honda FR-V, a Ford S-Max, vagy a Toyota Avensis Verso, de ezeket az autókat nem kapják meg 1,5 millió forintért 10 évesen.

A fent felsoroltak közül egyik sem fog 9-10 liter alatt fogyasztani városon belül benzinesben. A 7 literes fogyasztáshoz dízelt kellene választani, amit nem szeretnének.

A végkövetkeztetés tehát az, hogy az Ön által felsorolt feltételekkel nem létezik jó állapotú használt autó a magyar piacon, tehát valahol kompromisszumot kell hozni. Ha a takarót nem lehet nyújtani, akkor vagy a 10 éves korról, vagy a benzinmotorról, vagy a 7 literes fogyasztásról, vagy a gyerekek mellé ülésről le kell mondani.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

Ennyi pénzért jó választás a Volkswagen-féle TSI motor?

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

Autó vásárlás előtt állok szeretett opel astra G-met (2005) szeretném lecseréli egy nagyobb sedan, erősebb autóra. Mindenképp csak benzinest. Amiket nézegettem Mercedes benz c180 (2011) Audi a4 1.8 TFSI (2010) VW passa vagy jetta 1,4 vagy 1,8 tsi, de mást autót is meghallgatok öntől ha tud valami jót ajánlani az ár kb 3 és 3,5 millió közt lenne.

Válaszát előre is köszönöm. :)

Szakértőnk válasza

Kedves Gergő!

3 millió forintért sok jó autót lehet venni, de a VW TSI, TFSI benzinesei nincsenek köztük. A 2013 előtti 1,4 tsi motorokkal rengeteg, drágán javítható probléma volt: hibás, alul méretezett vezérlés, szívószelep-kokszosodás, elektromos problémák…. Az 1,8 TFSI még rosszabbra sikerült: már 100 000 kilométer környékén teljes motorfelújítás várható, közel milliós költséggel.

Ön valószínűleg azért szeretne benzinest venni, mert a dízelekre sokat kell költeni. A legtöbb turbós benzines motorra sem kell kevesebbet költeni, mint dízel társaikra.

Szakértőnk szerint sincs örök életű tökéletes motor 5

A turbós és kompresszoros, a gyártásból évek óta kivont TwinCharger 1,4 TSI-k valóban messze elkerülendők. A 140-180 lóerős motor az első generációs Tiguanban és Touranban, a CNG üzemű Passat B6-ban, a VI-os Golfokban vagy a 180 lóerős, 132 kW teljesítményű és 1,4-es Ibiza Cuprában, Fabia RS-ben, Polo GTI-ben szolgál.

A Mercedes benzinesei jóval megbízhatóbb konstrukciók. Megbízhatóság szempontjából mindenképpen szívó benzines motort javasolok. A japán benzinesek általában nagyon megbízhatóak és viszonylag takarékosak. Gyakori gond viszont a magas olajfogyasztás, ami a gondatlan szervizelés következménye. Jók lehetnek még a Ford szívó benzinesei is.

A fentiekből látható, hogy nem létezik „Szent Grál” az autómotorok világában. Fontos, hogy az Önnek leginkább megfelelő és legszimpatikusabb autót válassza és ebből találjon meg egy jó állapotú példányt.

Ehhez mindenképpen kérje szakértő segítségét.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu