Épített autót ritkán ad el a tulajdonosa, mert az ilyen gépek egyrészt személyes történetet mesélnek el, másrészt pedig tuti az anyagi bukás. Ha nem egy igazán ritka, kivételes darabról van szó, akkor nincs olyan vevő, aki hajlandó lenne a tuningba tolt rengeteg pénz, plusz még a várt haszon megfizetésére.
Egy Volkswagen Golf VI. pedig nem túl ritka, és nem túl érdekes, de azért 745 lóerővel és 940 Nm nyomatékkal már más a képlet. Ennyit sikerült kipréselni a VR6-os motorból, ami egyértelmű válasz a „bácsi, ez gyári?” kérdésre.
A duplaturbós, 3,6 literes motor és az Audi RS3-ból kölcsönzött automata váltó, valamint az összkerékhajtás egysége 2,9 másodperces gyorsulást ad a 2011-es gyártású autónak, a megállásról pedig karbon-kerámia fékek gondoskodnak.
Mindezért 70 ezer eurót, körülbelül 23 millió forintot kérnek. Lóerőnként ez 30 ezer forint, ami egész jól hangzik, egy épp csak bejáratott, 20 millióért kínált BMW M4 450 lóerős ménesének egy darabja 45 500 forintba kerül. Akkor 30 ezerért 745 ló? Igaz, egy majd 8 éves Volkswagen Golf testében, ami az esztétikai kiegészítők ellenére még mindig „csak” egy Golf a közlekedők szemében.
Ugye, hogy fogas kérdés!