Elkészült az első két olyan elektromos Cascadia nyerges vontató, amelyek már üzemeltetőknél állhatnak munkába. Mindkét teherautó része Freightliner úgynevezett innovációs flottájának, amelynek célja, hogy felkészítsék az elektromos teherautókat a nagyobb flottákban történő üzemeltetésre.
A teljes flotta várhatóan 30 darab elektromos jàrműből fog állni ès megvalósulása elsősorban a Freightliner anyacégének, a Daimlernek, valamint a South Coast Air Quality Management District-nek köszönhető. Utóbbi közel 16 millió dollárral támogatja a tesztflotta létrehozását. Az 1969-ben létrehozott szervezet feladata az USA déli partvidéki levegőjének tisztábbá tétele. A Los Angeles, Riverside és Orange megyéket magában foglaló terület ugyanis a legszennyezettebbnek számít az Amerikai Egyesült Àllamokban.
A tesztflottában nem csak a regionàlis àruszàllításra kifejlesztett eCascadia, hanem a közepes teherbírású eM2-es teherautó is megtalálható lesz. A jàrművek tesztelésèben 38 üzemeltető fog rèszt venni, akiknek biztosan kikèrik majd a véleményèt a megfelelő töltőinfrastruktúrával, valamint a sorozatgyàrtásra szánt járművek specifikàcióival kapcsolatban.
Az eCascadia 550 kWh-os akkumulátor csomaggal készül és 400 kilométeres hatótávval rendelkezik. Akkumulátorai 90 perc alatt 80 százalékosra tölthetők. Az eM2 106-ost 325 kWh-os akkumulátor csomaggal szerelik, amellyel teljes feltöltés esetén 370 kilométert tud megtenni. Energiatàroló csomagja 60 perc alatt tölthető fel 80 százalékosra.
Mindkét modell sorozatgyàrtása 2021-ben kezdődik. Addig tehát van idejük a mérnököknek, hogy javítsanak az elektromos Freightlinerek hatótávján.