Ferruccio Lamborghini eleve azért kezdett autókat gyártani, hogy megmutassa Enzo Ferrarinak, jobban is lehet ezt csinálni nála. Mielőtt 1966-ban bemutatták volna a Miurát a Genfi Autószalonon, valami nagy ötletre volt szükség, amire biztosan nem számítanak Maranellóban. Ezért is váltottak a középmotoros elrendezésre, mellyel a Miura lett az első szupersportautó. Valamivel több mint 760 darab készült és ezek közül is akadnak különlegesebbek, mint például ez itt.

Ezért szeretik a gyűjtők a korai Miurákat 1

Lamborghinis bibliák és szakértők szerint ez egy kivételesen remek példány, ráadásul a 3171-es alvázszámú darab, melyhez még mindig az 1415-ös motor tartozik. Ez volt a nyolcvanadik Miura, ami elkészült. Az autót 1967 októberének közepén fejezték be és a Voitures Paris Monceau francia kereskedőnek szállították le. Eredetileg fehér színben és fekete belsővel rendelték meg.

Ezért szeretik a gyűjtők a korai Miurákat 35

1980 körül került Angliába az autó, aztán a Birminghamben élő John Britton vette meg, aki elkezdte felújítani az autót. Ekkor fényezték át narancssárga színűre, a belteret pedig kék bőrrel kárpitozták újra. A küszöböt arany színűre festették, akárcsak a Campagnolo könnyűfém kerekeket. A Nicol Transmissions dolgozott a hajtásláncon, így a motor többek között új szelepeket és kovácsolt dugattyúkat kapott. A felújítást a következő tulajdonos, Mark Baxtrem is folytatta.

Ezért szeretik a gyűjtők a korai Miurákat 36

Nuccio Bertone özvegye, Lili Bertone is találkozott az autóval az Auto Barcelona Concours d’Elegance-on. Ez a Lamborghini Miura P400-as azonban nem a jól dokumentált története miatt igazán különleges. A gyűjtők azért licitálnak majd rá hevesen, mert ez a korai példány könnyebb, mint a többi. Ezeknek az alváza ugyanis vékonyabb anyagból készült.

Ezért szeretik a gyűjtők a korai Miurákat 37