Tuningműhelyeknél bevett szokás, hogy a márkaépítés kedvéért csinálnak egy-egy eszement projektautót, amire mindenki felkapja a fejét. Ezt az utat követte a Karkus Kipufogó Szerviz is, ahol egy őrült ötlet kapott zöld utat, öreg Audi orrába passzírozták bele a Volkswagen egyik legerősebb motorját, a W12-es hatliterest.
Az oldalon található leírás sok mindent elárul a projektről, amiben így ránézésre is egy nyers, faragatlan, de felejthetetlen élményt adó lóerőgyár született.
„Elég merésznek tűnt az ötlet, hogy építsünk bele egy 6.0i W12-es motort egy Audi Coupe Quattro S2 karosszériába, mert ilyet még sehol nem láttunk ez előtt, de szeretjük a kihívásokat.
Először előkerült a mérőszalag, majd jött a tervezés, aztán a flex, és a hegesztőgép, végül a kitartó munkának eredményeként elkészült a versenygép.
A végeredmény 6.0L W12 motor egy Audi Coupe Quattro karosszériában, 6 sebességes kézi váltóval, amitől még egyedibb, mert gyárilag ezt a motort csak automata váltóval szerelték.
Nem akarunk valótan és eltúlzott számokkal dobálózni a 0-100 gyorsulási adatokról, de a viszonyítás kedvéért annyi információt azért megosztunk olvasóinkkal, hogy ez a motor az Audi A8-asban egy közel 2 tonnás karosszériával, 6 sebességes automata váltóval gyárilag az 5.1-et futja százra. Ezekből az adatokból már gondolhatják, hogy egy ehhez képest jóval könnyebb karosszériában – aminek majdnem fele a súlya (1300kg) – 6 sebességes kézi váltóval, megfelelő tapadással milyen lehet a 100-as sprintje úgy, hogy még a motor is húzva van.
Érdekességként néhány fontosabb technikai információ:
- Motor: Gyárilag 5998cm3 W12 48 szelep 450Le/6200rpm. 580Nm.4000-4700rpm.
- Írható motorvezérlő, mechanikus pillangószelepek, sport légszűrők, nyitott sportkipufogó rendszer x-es összekötőcsővel
- Váltó: 6 Sebességes Quattro kézi váltó Audi S6-S8 V8
- Hajtás: Gyárilag összkerékhajtás, variálható első és hátsó kerekesre egyaránt. Jelenleg hátsókerék hajtás lamellás sperrel, hogy jobban kalapáljon a szívünk :)
- Fék: Elöl 324mm-es féktárcsák, kétdugattyús nyereggel, hátul gyári + hidraulikus kézifék külön féknyereggel.
- Futómű: Erősített bölcső, lengőkar, toronyszilentek, 35 mm vastag stabilizátor elöl, keményített lengéscsillapítók.
- Hűtés: Race motor olajhűtő, szervo olajhűtő, nagy vízhűtő hátul.
- Karosszéria: Audi Coupe Quattro S2 megerősítésekkel, bukóketreccel, lekönnyítve 1300 kg.
A közutakon legfeljebb csak tréleren találkozhatnak ezzel az autóval, a versenypályákon történő tesztelésről készített videót azonban itt megtekinthetik.” – www.karkuskipufogo.hu
Az autó nem mellesleg eladó, 3,6 millió forintot kérnek ezért a csak pályán használható játékszerért. Érdekes ár egy érdekes autóért, ami garantáltan feltűnést kelt még a pályanapokra járó autós közösségekben is.