Sikerült pályafutása harmadik pole-pozícióját győzelemre váltania Charles Leclerc-nek a Forma-1-es Belga Nagydíjon. A monacói a két Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas társaságában állhatott fel a dobogóra.
A rajtnál a második helyről induló Sebastian Vettel pozíciót vesztett Hamiltonnal szemben, de a Kemmel egyenesben a Ferrari erőből visszaelőzte a Mercedest még a biztonsági autó pályára küldése előtt. Bernd Mäylander Mercedesére Max Verstappen és Kimi Räikkönen balesete miatt volt szükség: a holland és a finn összeértek, a Red Bull pedig irányíthatatlanul az Eau Rouge gumifalába csúszott.
🚦AND IT’S LIGHTS OUT AND AWAY WE GO🚦

Leclerc gets away well, Vettel retakes P2 down the straight. But Verstappen is in the wall and the safety car is out!📺Live on Sky Sports F1
📱Live on the App and Sky Go: https://t.co/BFwOUmJQSn
💻Live blog: https://t.co/CkqLNAZAQx pic.twitter.com/r35zlq1qpc— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) September 1, 2019
LAP 1/44 – SAFETY CAR
Several collisions through Turn 1
Max Verstappen ends up in the barriers and his race is over on the opening lap
The Dutchman is out of the car and is fine#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/7jdB7zlOQh
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019
Ezek után viszonylag szolid mederben folyt a verseny. Az élmenők közül Vettel cserélt leghamarabb kereket, ami nem jött be neki taktikailag, a később váltók a friss gumikon megelőzték őt. Végül a német negyedikként, egy újabb csere után a leggyorsabb kört is megfutva ért célba.
A Mercedes jobb gumikezelésének köszönhetően az első bokszkiállás utáni nyolc másodperces lemaradását Hamilton ledolgozta a verseny végéig, de már nem tudta Leclerc-t megtámadni.
A középmezőny élén az első Red Bullos futamát teljesítő Alexander Albon végzett. A thai Lando Norris műszaki hibájának is köszönhette az előkelő ötödik pozíciót. A másik McLaren is korán elvérzett a születésnapos Carlos Sainz alatt. Rajtuk és Verstappenen kívül Antonio Giovinazzi is kiesett, az utolsó körben pördült ki és vágódott a falba az Alfa Romeo olasz versenyzője.
Replay of Giovinazzi’s crash.#F1 #BelgianGP pic.twitter.com/RZB4v9k2B7
— Vincent Bruins (@VincentJBruins) September 1, 2019
A pontversenyben Hamilton és a Mercedes még tovább növelte előnyét. A világbajnokság egy hét múlva Monzában folytatódik.
He was beaten to the win by @Charles_Leclerc, but @LewisHamilton still managed to extend his lead in the championship at Spa#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/WDMWwhlhyR
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019
A verseny részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Borús időben, 16 fokos levegő- és 27 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon tizenharmadik Forma-1-es futamára, a Belga Nagydíjra.
Az időmérőn elért pozíciók és a valódi rajthelyek nem igazán voltak összhangban egymással a rengeteg büntetés miatt, még a verseny napján is módosult a felállás. Változás csak az első öt helyen nem történt: az első sort a Ferrari versenyzői, Charles Leclerc és Sebastian Vettel foglalhatják el, mögöttük a Mercedes párosa, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas sorakozhatott fel. Ötödik helyről a Red Bull hollandja, Max Verstappen indulhatott.
Mögöttük sorrendet a két Renault, Carlos Sainz (McLaren), Alexander Albon (Red Bull), Danyiil Kvjat (Toro Rosso), Lance Stroll (Racing Point) és Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) büntetése keverte meg. Így a legjobb tízbe befért Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), Sergio Perez (Racing Point), a két Haas Kevin Magnussen – Romain Grosjean sorrendben, valamint a Renault-val Daniel Ricciardo.
Az időmérős elfüstölése után a williamses Robert Kubica a bokszutca végéről eredhetett a mezőny után.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A mezőny többsége a lágy gumikon vágott neki a spái száguldásnak. A két Williams, Kvjat, Albon és Giovinazzi a sárga oldalú közepeseken kezdte a versenyt.
A gumiszállító előrejelzése szerint száraz körülmények között az egy kiállásos taktika egyértelműen a nyerő megoldás, lágy-közepes elosztásban, cserével a 18-22. körök között. A 44 körös versenyre emellett még a lágy-lágy-közepes, illetve a lágy-kemény variációkat ajánlották. Előbbinél 15 körös, utóbbinál 12-14 körös etapokat javasoltak az olaszok a piros oldalfalú gumikon.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
A pilóták a verseny előtt csendben megemlékeztek a szombati Forma-2-es versenyen elhunyt Anthoine Hubertről.
Today we race for you.#BelgianGP pic.twitter.com/Pg0Hpo85op
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) September 1, 2019