A Datahouse adatai alapján a kivonások után a személyautók piaca 20 százalékkal, a kishaszongépjárműveké 39 százalékkal bővült. A kivonás utáni kumulált darabszám az előbbieknél 84 405, utóbbiaknál 14 858. Az elektromos autók növekedése ugyanakkor csupán 16 százalék volt 124 járművel, a 67 forgalomba helyezett plug-in hibrid autó pedig 12 százalékos visszaesést jelent tavalyhoz képest. Az MGE a magas áraknak tulajdonítja, hogy a fejlődő töltőhálózat ellenére megtorpant a bővülési ütemük.

A nagyhaszonjárművek és az autóbuszok forgalomba helyezése is mérséklődött, 45 és 44 százalékos a visszaesés, a kumulált darabszám 3978 és 362.

Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy az autóbuszok piaca szűk, havonkénti változásai ezért olykor jelentősek, a folyamatokat az éves adatok jobban mutatják. A nagyhaszonjárműveknél a tavalyival azonos mértékű teljesítést valószínűsítettek 2019-re, míg a személy- és kishaszongépjárművek az időarányos adatok alapján túl is teljesíthetik az előrejelzéseket. A személygépjárművek esetében az idén összesen 160 ezer forgalomba helyezéssel számolt az MGE a januárban kiadott előrejelzésében.