Nem marad következmények nélkül a belga hétvégén történt halálos Forma-2-es baleset. Anthoine Hubert tragikus balesete után átépíthetik a Raidillon bukóterét, aszfalt helyett sóderágy kerülhet a kanyar mellé.

Az FIA hivatalos vizsgálata már folyamatban van, ennek egyik kulcskérdése pedig, hogy a bukótérnek mekkora szerepe volt a tragédiában. Spa már korábban is tervezte a Raidillon bukóterének átépítését 2022-re, hogy biztonságosabbá váljon a pálya az ebben az évben esedékes 24 órás motorversenyre.

„Nem tervezzük a Raidillon nyomvonalának megváltoztatását. De az biztos, hogy sóderágyat építünk, a motorkerékpárokra ugyanis szigorúbb követelmények vonatkoznak” – fogalmazott Nathalie Maillet, Spa-Francorchamps vezérigazgatója.

A tragédia miatt az események felgyorsulhatnak, már év végére befejezhetik a tervezést. „Az incidens nem veszélyezteti a Forma-1 spái jövőjét. Versenybaleset történt, és természetesen mindannyiunkat lesújtott az eset. Folytatnunk kell a pálya fejlesztését.”

A balesetben mindkét lábát eltörő Juan Manuel Correa állapotáról közben újabb közleményt adtak ki, ebben az áll, hogy a versenyzőt egy brit kórház intenzív osztályára szállítják át. Itt egy specialistákból álló csapat felügyelete alatt folytathatja a rehabilitációt. A család köszönetét fejezte ki a liége-i kórház eddigi erőfeszítéseiért.

Belgiumban a hivatalos rendőrségi vizsgálat is elindult a balesettel kapcsolatban, ennek keretében pedig lefoglalták a láncreakciót elindító Trident autóját. A végzetes baleset Giuliano Alesi megpördülésével indult, az ő autója egyelőre Belgiumban marad.

Emiatt a Trident csak egy autóval tud részt venni a most következő monzai fordulóban, ezt pedig Alesi vezetheti majd, így Ralph Boschung kénytelen kihagyni a hétvégét.